کد خبر: 982411
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور وحدت و همدلی را رمز صیانت ملت دانست و گفت: وحدت توصیه‌ای برای تمام ادیان است.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی  در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در مسجد جامع حوزه علمیه بناب با تاکید بر اینکه وحدت توصیه‌ای است که برای تمام شریعت‌ها شده است، اظهار کرد: تنها راه حل مشکلات و مقابله با توطئه‌های دشمنان وحدت در بین تمام اقشار جامعه است.

وی یادآور شد: اگر همه برای حل مشکلات اساسی کشور دست به دست هم دهیم به طور قطع نتایج بسیار مثبتی حاصل می‌شود و از مشکلات عبور خواهیم کرد.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور، وحدت دانشگاه و حوزه را موجب پیشرفت کشور دانست و گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب همین وحدت و همکاری دانشگاهیان و حوزویان موجب شد دستاورد‌های بسیار خوبی برای کشور در عرصه‌های مختلف حاصل شود.
وی آبادانی دین و دنیا را نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه ذکر کرد و افزود: تصحیح جهت‌گیری زندگی جامعه و پاک شدن فکر و روح جامعه از زشتی‌ها و نادرستی‌ها از دیگر نتایج این وحدت است.
وی افزود: امروز با توجه به افزایش فشار‌های دشمنان خارجی و داخلی به انقلاب و نظام، وحدت و یکپارچگی ملت باید مستحکم‌تر از هر زمانی شود و دانشجویان و طلاب با نشست‌های صمیمی و همکاری با یکدیگر به فکر حل مشکلات کشور باشند.
حجت الاسلام ربانی با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از وظایف اصلی حوزه کسب علوم مربوط به فهم و تبلیغ دین، تحقیق در مسائل دینی و فراگرفتن احکام الهی در همه شئون زندگی، از بین بردن ناسره‌ها و ناخالصی‌ها از احکام و رساندن احکام دین به هر مخاطبی به رساترین شکل ممکن است.
وی وظیفه دیگر طلاب را نمایش نمونه کامل عالم دینی به دانشگاهیان عنوان کرد و افزود: دانشگاه‌ها نیز وظیفه بهتر کردن زندگی مردم به وسیله علوم مختلف را بر عهده دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر