کد خبر: 1167908
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
سازمان همکاری اسلامی با اشاره به اینکه هتک حرمت قرآن کریم یک نوع اسلام‌هراسی عادی نیست، خواستار اتخاذ تدابیر جمعی برای جلوگیری از اهانت به کتاب مسلمانان شد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سازمان همکاری اسلامی، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در نشستی فوق‌العاده هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را مورد بررسی قرار داد.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)،  یک سوئدی عراق الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

سازمان همکاری اسلامی در نشست امروز خود در واکنش به این اقدام خواستار اتخاذ تدابیر جمعی برای جلوگیری از تکرار هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به پیامبر اکرم (ص) شد.

این سازمان در ادامه تاکید کرد که هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام یک نوع اسلام‌هراسی عادی نیست. سازمان همکاری در عین حال بر لزوم اجرای حقوق بین‌الملل به منظور ممنوعیت تنفرپراکنی دینی تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرد که نشست اضطراری شورای وزیران خارجه سازمان همزمان با نشست وزرای خارجه عدم تعهد در باکو، برای رسیدگی به هتک حرمت قرآن کریم برگزار شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار