کد خبر: 1199008
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه درحالی وارد هفتمین هفته خود شده است که دورنمای روشنی برای پایان درگیری‌ها وجود ندارد. در چنین شرایطی گروه‌های مقاومت در منطقه هم در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، حملات خود را به نیرو‌های امریکایی و صهیونیستی شدت بخشیده‌اند

جوان آنلاین: با اصرار امریکا به ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه به دست ارتش صهیونیستی، گروه‌های مقاومت منطقه هم به رسم هفته‌های گذشته مواضع این رژیم را موشکباران می‌کنند. گروه‌های حشدالشعبی دیروز با حملات پهپادی، پایگاه‌های عین‌الاسد و حریر در عراق و تل بیدر در سوریه را هدف قرار دادند، همزمان حزب‌الله لبنان هم تعدادی از مواضع صهیونیست‌ها را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.
حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه درحالی وارد هفتمین هفته خود شده است که دورنمای روشنی برای پایان درگیری‌ها وجود ندارد. در چنین شرایطی گروه‌های مقاومت در منطقه هم در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه، حملات خود را به نیرو‌های امریکایی و صهیونیستی شدت بخشیده‌اند. در تازه‌ترین تحول، مقاومت اسلامی عراق روز جمعه اعلام کرد، با دو پهپاد پایگاه امریکایی «عین‌الاسد» واقع در غرب عراق را هدف قرار دادیم. به گزارش سایت المعلومه، در این بیانیه آمده است که این پایگاه امریکایی به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفته است. مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد که پایگاه امریکایی «تل بیدر» واقع در الحسکه سوریه را با دو پهپاد هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق همچنین تأکید کرد که با یک فروند پهپاد پایگاه «حریر» در اقلیم کردستان را هدف قرار داده است. این گروه همچنین تصویر شلیک پهپاد و همچنین بلند شدن دود از داخل پایگاه را نیز منتشر کرده است. سابرینا سینگ، معاون سخنگوی وزارت دفاع امریکا شامگاه پنج‌شنبه در سخنانی گفت: «نیرو‌های امریکا از روز سه شنبه سه بار دیگر در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند و کل حملات به آن‌ها از ۱۷ اکتبر تاکنون به ۵۸ بار رسیده است.» با احتساب دو حمله دیروز، در ۴۲ روز اخیر ۶۰ بار مواضع امریکایی‌ها در منطقه مورد هدف قرار گرفته است. همزمان با مقاومت عراق، حزب‌الله لبنان هم آتش‌بار خود را به روی صهیونیست‌ها گشوده است. به گزارش المیادین، یک پایگاه نظامی صهیونیستی واقع در حد فاصل شهرک صهیونیست‌نشین «عرب العرامشه» و پایگاه «الجرداح» از داخل خاک لبنان با یک فروند موشک هدایت شونده مورد هدف قرار گرفت. حزب‌الله لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای هدف قرار دادن تجمعات نظامیان رژیم صهیونیستی و دادگاه‌های آنان را برعهده گرفت. همچنین، مقاومت لبنان اعلام کرد که با سلاح مناسب مرکز نظامی «هرمون» وابسته به اشغالگران را هدف قرار داده و ضربات مهلکی به آن‌ها وارد کرده است. حزب‌الله در بیانیه دیگری از هدف قرار دادن مرکز پیاده‌نظام رژیم در «تله الکرنتینا» در نزدیکی مرکز «حدب یارون» با سلاح مناسب خبر داد. این جنبش همچنین در بیانیه دیگری از حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در «شتولا» با سلاح مناسب و ضرباتی که به نظامیان اشغالگر وارد شده است، خبر داد. از سوی دیگر، حزب‌الله روز جمعه صحنه‌هایی را از هدف قرار دادن یک تانک مرکاوا متعلق به ارتش صهیونیستی در اطراف پادگان پرانیت در مرز لبنان با فلسطین اشغالی منتشر کرد. با افزایش حملات موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید اوضاع امنیتی در جبهه شمالی و ورود حزب‌الله به عرصه درگیری‌ها افزایش یافته است. سرهنگ کاهال کیوهن، فرمانده «یونیفل» در جنوب لبنان در گفتگو با شبکه اسکای نیوز تأکید کرد: «حملات در روز‌های اخیر تشدید شده و در حال تشدید به سمت اعماق خاک لبنان است و در حال حاضر طیف گسترده‌تری از تسلیحات مرگبار توسط دو طرف استفاده می‌شود.» از طرفی، وبگاه «essa news» امریکا هم اعلام کرد، تهدیدات حزب‌الله در دوره اخیر علیه نیرو‌های امریکا که در منطقه دریای مدیترانه مستقر هستند، بیهوده نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار