کد خبر: 1201261
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
معرکه‌گیران قدیم، هرگاه که در جعبه خویش مار نداشتند، برای ماندن در چشم خلق‌الله و ستاندن سکه‌ای از آنان از صندوق عقرب خشکیده، می‌آوردند! حالا حکایت شبکه من‌وتوست که به سراغ جلاد فرتوت ساواک رفته است.

جوان آنلاین: معرکه‌گیران قدیم، هرگاه که در جعبه خویش مار نداشتند، برای ماندن در چشم خلق‌الله و ستاندن سکه‌ای از آنان از صندوق عقرب خشکیده، می‌آوردند! حالا حکایت شبکه من‌وتوست که به سراغ جلاد فرتوت ساواک رفته است.
به گزارش «جوان»، شبکه من و تو در آخرین تلاش‌ها برای تطهیر جنایت‌های پهلوی سعی کرده با پخش مستندی چند قسمتی درباره پرویز ثابتی با تحریف تاریخ، مقاصد خویش را عملی سازد. محمدرضا کائینی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ در مواجهه با این اقدام در صفحه تلگرامی خود نوشته است: معرکه‌گیران قدیم، هرگاه که در جعبه خویش مار نداشتند، دست‌کم سعی می‌کردند برای ماندن در چشم خلق‌الله و ستاندن سکه‌ای از آنان از صندوق عقرب خشکیده، دندان سگ، مهره الاغ، تُک خفاش و دست میمون درآورند! حالا حکایت شبکه رو‌به‌زوال و بهایی- سلطنت‌طلب من و توست که پس از سال‌ها توسل به مرده‌ریگ پهلویسم و خوردن کفگیر به ته دیگ، به بزک‌دوزک جلاد و شحنه ساواک رفته و سعی دارد که او را به عنوان نابغه دوران به مخاطب بیندازد!
این تاریخ پژوه آورده است: گو کسی نیست که از این تلویزیون بپرسد؛ این متفکر عدیم‌المثال با همه هوش و درک همه‌جانبه از چه روی نتوانست با صدور دستور ده‌ها هزار دستگیری، زندان، شکنجه، تبعید، تعطیل مراکز دینی و علمی و سانسور هزاران کتاب و نشریه، ذره‌ای از نفرت عمومی نسبت به شاه را بکاهد و اساساً در نگاه کلان، اگر قراق و خاندانش در این مرزو بوم زمینه داشتند، به اذعان یکی از عمال همان شبکه، مردم و جریانات سیاسی دوباره به سال ۵۷ بازنمی‌گشتند و یک صدا به دست انداختن شازده مهربان نمی‌شدند.
حالا پس از یک دوره اختفا، این فرتوت به پایان خط رسیده را که پس از عمری گزارشگری، هنوز بلد نیست در برابر دوربین چطور بنشیند و خویش را جمع و جور کنند، آورده‌اند که با کلمات جویده و عبارت بعضاً نامفهوم و عمری در ذهن و زبان چرخیده و کلیشه شده، فضایل و مناقب ناشنیده ساواک را بازگوید! کار بر او دشوار است، چه اینکه باید در حین بیان، بسا دانسته‌های خویش را سانسور کند و فقط آن‌هایی را بگوید که امروز برای سرهم دادن رپرتاژ آگهی مفید می‌نماید!
کائینی در ادامه نوشته است: با این همه هدف از این معرکه، آن است که همه می‌دانیم؛ درآوردن ادای آدم‌های جمع‌و‌جور و شسته ورفته کردن سازمانی که پیش نسل انقلاب، منفورترین قلمداد می‌شد. او را تا پایان این تیاتر مشایعت خواهیم کرد و کم‌گویی‌ها و زیاده‌گویی‌هایش را، در آیینه تاریخ خواهیم دید. پس از پایان، اما وی را به وادی تمام‌شدگان خواهیم سپرد، چه او و آنان که وی را به این نمایش آورده‌اند نیز قاعدتاً اینگونه می‌اندیشند! تا آخر با ما باشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار