کد خبر: 1201266
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان گفت که فلسطینی‌ها در حال مقاومت در یکی از تاریک‌ترین فصل‌های تاریخ خود هستند.
جوان آنلاین: یک خاخام یهودی با انتقاد از اقدامات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی طی سالیان متمادی و به ویژه در جریان جنگ اخیر، تأکید کرد که دولت تل‌آویو بخشی از دولت امریکاست و بنابر آموزه‌های تورات، اسرائیل حق موجودیت و دفاع ندارد. 
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان گفت که فلسطینی‌ها در حال مقاومت در یکی از تاریک‌ترین فصل‌های تاریخ خود هستند. وی خواستار آتش‌بس بشردوستانه طولانی‌مدت، دسترسی نامحدود به کمک‌های حیات‌بخش، آزادی همه اسرای صهیونیست، حفاظت از غیرنظامیان و پایان دادن به نقض قوانین انسانی بین‌المللی شد. حییم سوفیر، خاخام یهودی در انگلیس با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها گفت: «ما کشتار غزه را محکوم می‌کنیم. ما از آتش‌بس استقبال می‌کنیم، اما متأسفانه موقت است. اظهارات جدیدی را از صهیونیست‌ها شنیده‌ایم مبنی بر اینکه می‌خواهند غزه را ویران کنند. ما امیدواریم که فلسطینی‌های غزه را در حال ساختن مجدد منازل‌شان ببینیم. بیشتر ساکنان غزه آوارگانی هستند که صهیونیست‌ها در سال ۱۹۴۸ آن‌ها را از سرزمین‌شان بیرون کردند. ما امیدواریم که امریکا قطعنامه ۱۹۴ درباره بازگشت ۷ میلیون فلسطینی به سرزمین‌شان را اجرا کند.» 
وی با اعلام اینکه از تشکیل ارتشی جهانی برای دفاع از فلسطینیان دفاع می‌کند، گفت: «بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و پدرش کافر هستند. آن‌هایی که می‌گویند تورات اجازه قتل کودکان و زنان را می‌دهد در واقع در خدمت صهیونیسم هستند. تورات اجازه اشغال فلسطین و قتل ملت فلسطین را نمی‌دهد. اسرائیل هیچ حقی برای موجودیت و دفاع ندارد و این مسئله ۱۰۰ درصد در تورات مکتوب شده است.» سوفیر تصریح کرد: «دولت صهیونیستی بخشی از امریکا است. ما امیدواریم که دولت صهیونیسم از بین برود و یهودیان و مسلمانان در فلسطین و در هر مکانی در جهان در کنار هم زندگی کنند. بر اساس چیزی که در تورات نوشته شده، تشکیل دولت صهیونیسم در فلسطین ممنوع است. خداوند ما را از این سرزمین مقدس بیرون کرده است و ما یک امر الهی داریم مبنی بر اینکه باید با مسلمانان در زیر پر و بال آن‌ها با صلح و همزیستی زندگی کنیم. راه‌حل دیگری برای یهودیان وجود ندارد و تورات هرگز اجازه قتل کودکان و تشکیل دولت صهیونیسم را نمی‌دهد.»
 
 لزوم اتحاد دست‌کم ۵ کشور عربی
همچنین، عمرو موسی، دبیرکل پیشین اتحادیه عرب در نشستی تحت عنوان «آینده مسئله فلسطین پس از ۷ اکتبر» گفت که او با توجه به حقارت‌هایی که به ملت فلسطین تحمیل و آن‌ها محاصره و آواره شدند، انفجار اوضاع در فلسطین را قبل از هفتم اکتبر پیش‌بینی می‌کرد. این چهره سرشناس جهان عرب تأکید کرد که او به خوبی ملت فلسطین را می‌شناسد و آن‌ها بسیار قوی هستند. 
عمرو موسی یادآور شد: «هفتم اکتبر مسئله فلسطین را که به نوعی محو شده بود با قدرت بازگرداند. هفتم اکتبر مرز بین دو مرحله است.» وی خواستار همبستگی کشور‌های عربی شد و گفت، لازم نیست همه کشور‌های عربی متحد شوند بلکه اتحاد پنج کشور برای مقابله با خطر، تلاش در چارچوب زمانی مشخص برای تشکیل کشور مستقل فلسطین و وحدت اراضی فلسطین کافی است و مسلم است که باید دودستگی فلسطین فوراً پایان یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار