کد خبر: 1219945
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۰
امریکا و روسیه دهه‌هاست دشمن دیرین یکدیگر هستند و بار‌ها تا مرز جنگ هم پیشرفته‌اند، با وجود این وزیر خارجه امریکا سال۲۰۰۹میلادی در دیدار همتای روس خود، خواستار کاهش تنش‌ها و ریست‌کردن روابط دوجانبه شد

 جوان آنلاین: محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت: امریکا و روسیه دهه‌هاست دشمن دیرین یکدیگر هستند و بار‌ها تا مرز جنگ هم پیشرفته‌اند، با وجود این وزیر خارجه امریکا سال۲۰۰۹میلادی در دیدار همتای روس خود، خواستار کاهش تنش‌ها و ریست‌کردن روابط دوجانبه شد. کلینتون دستگاهی نمادین را که دکمه‌ای قرمزرنگ داشت به لاوروف هدیه کرد تا دوطرف با فشاردادن دکمه reset، روابط تنش‌آلود را از نو آغاز کنند، البته جنگ سوریه و سپس جنگ اوکراین، رقابت دیرین دو کشور را به تنظیمات کارخانه (!) برگرداند و امریکا از توطئه و شیطنت کوتاه نیامد، اما همان دوره محدود چندساله، به طرفین فرصت کاهش تنش را داد. وقتی دو دشمن بزرگ بی‌اعتقاد بی‌هیچ چیزی، مصلحت می‌دانند و می‌توانند ولو به شکل تاکتیکی تنش‌ها را کاهش دهند، چرا نیرو‌های انقلابی ولو با سلایق مختلف، نتوانند اندکی به خود و دیگری استراحت بدهند و از تنش‌های فرساینده فرصت‌سوز بکاهند. این تنها مسیری است که از طریق آن می‌توانند روی اولویت‌های برزمین‌مانده نظام و مردم تمرکز کنند و به مسئولیت تعامل و تعاون جمعی همت بگمارند. 
به تعبیر مولوی، «جان گرگان و سگان از هم جداست/ متحد جان‌های مردان خداست.» وحدت و اخوت از جنود عقل و ایمان است و تفرقه، تخاصم و تزاحم از جنود جهل و شرک. 
«إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ». شیطان است که می‌خواهد میان مؤمنان، دشمنی و کینه بیفکند. هر زبانی هم که به این بدگمانی و دشمنی دامن بزند، واسطه‌گری شیطان را می‌کند، متوجه باشد یا نباشد. به شیاطین نمی‌شود اعتماد کرد و میان خود آن‌ها هم اعتمادی نیست، به همین دلیل هم خداوند می‌فرماید: «تَحْسَبُهُمْ جَمِیعاً وَ قُلُوبُهُمْ شَتَّى. گمان می‌کنی آن‌ها یکی هستند و حال آنکه دل‌های‌شان پراکنده است.»، اما حسن‌ظن، تنازل و تعاون میان مؤمنان برای پیشبرد مصالح عمومی، عین ایمان و عقل و مایه برکت در کارهاست.

برچسب ها: جهل ، امریکا ، روسیه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار