کد خبر: 1220557
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مصوبه دو برابر شدن ارز مسافرتی بدون اطلاع وزارت گردشگری بوده است منتهی سیاست های ارزی دولت ایجاب می‌کرد و سیاست بانک مرکزی بود که این کار را انجام داد.

جوان آنلاین: عزت‌الله ضرغامی چهارشنبه - ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - در حاشیه جلسه هئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی فعالیت می کند اشکال قانونی ندارد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: ستاد سفرهای نوروزی با هماهنگی ۲۷ دستگاه کار خود را آغاز کرده است،امسال متقارن با ماه مبارک رمضان است که برنامه های دینی و مذهبی تهیه شده است و ابلاغیه ۱۴ بندی در این راستا تهیه و ابلاغ شده است.

وی در مورد واگذاری دو کاروانسرا در استان سمنان به سرمایه گذار بخش خصوص هم اظهار کرد: طبق نظر یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی فعالیت می کند اشکال قانونی ندارد ، این دو کاروانسرا تحت مدیریت ستاد اجرایی فرمان امام است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری هم‌چنین در پاسخ به سوالی اظهار کرد: مصوبه دو برابر شدن ارز مسافرتی بدون اطلاع وزارت گردشگری بوده است منتهی سیاست های ارزی دولت ایجاب می کرد که برای کنترل قیمت ارز در مقطع تعطیلات نوروزی که معمولا درخواست مردم در این بازه زمانی زیاد می شود سیاست بانک مرکزی بود که این کار را انجام داد.

وی افزود: یک اشکالی این طرح داشت که ممکن بود عده ای این ارز را بگیرند و به سفر نروند و بعدا در بازار آزاد به فروش برسانند که با اطلاعیه ای که بانک مرکزی صادر کرد تا حد زیادی این مسپله را کنترل می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار