کد خبر: 1224666
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰
منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین وضعیت سیلاب استان با بیان اینکه تاکنون هیچ تلفات جانی گزارش نشده است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران در حال حاضر بیش از ۶۳۲ اکیپ امدادی و خدمات رسانی در جنوب استان مستقر شده‌اند. 

جوان آنلاین: بعد از بارش‌های چند روز اخیر در سیستان و بلوچستان و وقوع سیل در مناطق مختلف این استان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان از قطع ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی به دلیل سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی خبر داد. این در حالی است که روز گذشته و طی دو مرحله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) لرزید. 
منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین وضعیت سیلاب استان با بیان اینکه تاکنون هیچ تلفات جانی گزارش نشده است، گفت: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران در حال حاضر بیش از ۶۳۲ اکیپ امدادی و خدمات رسانی در جنوب استان مستقر شده‌اند. 
وی که همراه استاندار در مناطق سیل‌زده حضور داشت، ادامه داد: سامانه بارشی شدیدی که از ظهر روز سه‌شنبه در استان فعالیت خود را شروع کرده است، خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی در بر نداشته و عمده بارش‌ها در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، نیکشهر، قصرقند و فنوج بوده است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه حجم این بارش‌های سیلابی طی سال‌های اخیر در استان بی‌نظیر بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی در جنوب استان مسدود شده که تلاش‌ها برای برقراری ارتباط با آن‌ها در جریان است. وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا در گام اول ارتباط تمامی محور‌های اصلی مناطق درگیر سیلاب را برقرار کنیم. 
بیجار با بیان اینکه قطع ارتباط با شهرستان زرآباد و قطعی آب و برق در برخی از روستا‌های جنوبی استان اعلام شده است، تصریح کرد: حجم خسارات اولیه وارد شده به بخش‌های کشاورزی راه و برق جنوب استان بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. وی افزود: تمام تلاش ما بر آن است تا برقراری ارتباط در محور‌های مواصلاتی استان به جهت انجام خدمات امدادی برقرار شود. رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز از رسیدن ارتفاع بارش‌ها در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر خبر داد. 
علی ملاشاهی افزود: با صدور دو هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره یک، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۶/۱۳۱، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۶/۱۱، راسک ۴۷، ایرانشهر ۶/۵۳، بمپور ۶۳، دلگان ۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۶/۴، میرجاوه ۵/۲، زابل ۷/۱، زهک ۴/۰ میلی متر باران گزارش شد. وی بیان کرد: بر اساس نتایج نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی، بارش‌های رگباری تا روز پنج‌شنبه (امروز) در سطح استان با شدت کمتر تداوم دارد. 
ملاشاهی توصیه کرد: در مدت فعالیت این سامانه بارشی، ساکنان مناطق تحت تأثیر، از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز کرده و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند. 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز با اعلام خبر وقوع زلزله در بخشی از استان گفت: طی دو مرحله منطقه مسجد حضرت‌ابوالفضل (ع) لرزید که بنا به اطلاعات موجود زلزله اول به بزرگی ۸/۴ ریشتر در عمق هفت کیلومتری زمین ساعت ۲۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه چهارشنبه و زلزله دوم با قدرت ۷/۳ ریشتر ساعت یک و ۵۰ دقیقه و یک ثانیه حوالی منطقه مسجد حضرت ابوالفضل را لرزاند. مجید محبی ادامه داد: پس از وقوع این دو زمین لرزه، بلافاصله گروه‌های ارزیاب در منطقه حاضر شده و به بررسی محل‌های آسیب‌پذیر پرداختند. وی اظهار کرد: خوشبختانه از خسارت این دو زمین لرزه گزارش نشده است و همچنان گروه‌های ارزیاب در منطقه حاضر هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار