کد خبر: 1224691
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
نکونام به دنبال جبران در آزادی
بعد از هفته‌ها پرسپولیس بهترین فرصت برای به زیر کشیدن استقلال از صدر جدول گیرش آمده است. از دست رفتن پنج امتیاز باارزش در دو بازی پیاپی باعث شد نکونام، پرسپولیس را بیخ گوش خود ببیند و حالا با توجه به اینکه این هفته پرسپولیس یک روز زودتر از آبی‌پوشان به میدان می‌رود، اوسمار می‌تواند صدر جدول را به چنگ آورد، حتی اگر احتمال از دست رفتن این جایگاه در ۲۴ ساعت آینده وجود داشته باشد.
دنیا حیدری
جوان آنلاین: حضور پرسپولیس بیخ گوش استقلال با فاصله یک امتیازی از صدر، بر حساسیت‌های هفته باقیمانده لیگ افزده است، خصوصاً که با توجه به چیدمان هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ، سرخپوشان یک روز جلوتر بازی می‌کنند و این فرصت را دارند که استقلال را از صدر به زیر بکشند، حتی اگر این اتفاق با توجه به بازی روز جمعه آبی‌پوشان ۲۴ ساعت بیشتر تداوم نداشته باشد. 
رقابت‌های هفته بیست و چهارم عصر امروز (ساعت ۱۶:۳۰) با مصاف دو تیم تهرانی پیکان- هوادار آغاز می‌شود و در ادامه استقلال خوزستان ساعت ۱۷:۴۵ در سیرجان به میهمانی گل‌گهر می‌رود، اما بدون تردید حساس‌ترین بازی روز نخست این هفته، رویارویی پرسپولیس با نفت در آبادان است. دیداری که ساعت ۱۹ در تختی آبادان برگزار می‌شود و علاوه بر اوسمار و کمالوند برای استقلال در سر و همچنین استقلال خوزستان و نساجی مازندران در ته جدول هم اهمیت بسیار دارد. 
 
 ۹۰ دقیقه تا صدرنشینی
بعد از هفته‌ها پرسپولیس بهترین فرصت برای به زیر کشیدن استقلال از صدر جدول گیرش آمده است. از دست رفتن پنج امتیاز باارزش در دو بازی پیاپی باعث شد نکونام، پرسپولیس را بیخ گوش خود ببیند و حالا با توجه به اینکه این هفته پرسپولیس یک روز زودتر از آبی‌پوشان به میدان می‌رود، اوسمار می‌تواند صدر جدول را به چنگ آورد، حتی اگر احتمال از دست رفتن این جایگاه در ۲۴ ساعت آینده وجود داشته باشد. ولی مرد برزیلی نیمکت پرسپولیس و یارانش خوب می‌دانند کسب امتیاز از نفت در آبادان کار ساده‌ای نیست، خصوصاً که علاوه بر غیبت بیرانوند و حنانوف، این روز‌ها می‌توان به وضوح نشانه‌های تحول را در عملکرد یاران کمالوند دید. نفتی که اگرچه هفته گذشته برابر آبی‌پوشان خوزستانی تن به شکست داد، اما در هفته بیست و دوم در عین ناباوری سپاهان مدعی را شکست داد تا شانس قهرمانی نماینده زردپوش اصفهان در فصل جاری به حداقل برسد و امید نفتی‌ها را برای بقا در لیگ شعله‌ور کند. اما آتش این امید در صورتی شعله‌ور می‌ماند که نفت بتواند در این دیدار خانگی از خط قرمز پرسپولیس عبور کند، آ‌ن‌هم در شرایطی که اوسمار و شاگردانش با هدف صدرنشینی راهی آبادان شده‌اند و این کار میزبان را برای کسب امتیاز دشوار می‌کند. با وجود این انگیزه و نیاز دو تیم به سه امتیاز این دیدار حساس نوید یک بازی دیدنی را می‌دهد، به‌خصوص که پرسپولیس خاطره خوشی از همراهی کمالوند با نفت ندارد و به دنبال گرفتن انتقامی قدیمی از این مربی است. پنج سال و نیم قبل فراز کمالوند و صنعت نفت در آبادان موفق به حذف پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی شدند، درست در همان سالی که دوران طلایی پنج ساله سرخپوشان با قهرمانی مقتدرانه در لیگ آغاز شد. 
پرسپولیس در پنج بازی اخیر خود برابر نفت آبادان به سه برد و یک مساوی دست یافته و تنها در یک بازی تن به شکست داده، باختی که به دور برگشت دو فصل قبل برمی‌گردد. اما بی‌تردید شرایط این بازی با سایر مصاف‌های دو تیم تفاوت دارد، چراکه سه امتیاز هفته بیست و چهارم برای پرسپولیس و نفت از نان شب هم واجب‌تر است و از دست رفتن آن می‌تواند تیم بازنده را به دردسر بیندازد. دیدار رفت دو تیم در تهران چهار گل به همراه داشت، اما برنده نه، چراکه گل به خودی دانیال اسماعیلی‌فر در وقت‌های اضافه بازی دو امتیاز مهم را از پرسپولیس گرفت. دو امتیازی که اگر به حساب پرسپولیس واریز شده بود الان استقلال دنبال به زیر کشیدن سرخپوشان از صدر جدول بود!
 
 فرصت جبران 
رقابت‌های این هفته جمعه با برگزاری سه دیدار دیگر پیگیری می‌شود؛ تراکتور که بعد از شکست سنگین در تبریز عذر خمس را خواست و دست به تغییرات در کادر فنی خود زد، ساعت ۱۶:۳۰ در مازندران به مصاف نساجی می‌رود. قعرنشین لیگ که بعد از تساوی بدون گل هفته گذشته مقابل سپاهان میلیاردر امیدوار است بتواند تکانی به جایگاه خود در انتهای جدول بدهد. فولاد خوزستان هم ساعت ۱۸:۱۰ از مس رفسنجان پذیرایی می‌کند، اما بی‌شک حساس‌ترین بازی دومین روز این هفته، رویارویی استقلال با شمس‌آذر قزوین است. دیداری که ساعت ۱۸ در آزادی برگزار می‌شود. آخرین بازی استقلال با یک تیم قزوینی در آزادی به ۱۳ سال قبل برمی‌گردد. مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی سال ۹۲ که آبی‌پوشان پایتخت با برتری مقابل کاسپین قزوین به یک‌هشتم راه یافتند و حالا بعد از سال‌ها استقلال میزبان یک تیم قزوینی دیگر است. تیمی که در دور رفت اجازه برتری به استقلال را در قزوین نداد، اما مصاف امروز برای نکونام و شاگردانش اهمیتی به مراتب بیشتر از دیدار دور رفت دارد. حاشیه امنیت استقلال به واسه یک تساوی و یک باخت در صدر جدول به مخاطره افتاده و رقیب دیرینه آبی‌پوشان بیش از آنچه که باید به صدر و استقلال نزدیک شده، به‌طوری‌که دیگر خیال این تیم بابت جایگاهش راحت نیست، خصوصاً که اگر نتیجه بازی با آلومینیوم که نخستین باخت این فصل آبی‌پوشان بود تکرار شود، نکونام و یارانش صدر جدول را از دست رفته می‌بینند. جایگاهی که بازپس گرفتن آن از پرسپولیس دیگر کار ساده‌ای نخواهد بود، به همین دلیل هم استقلال عصر روز جمعه با تمام قوا به میدان می‌رود، نه فقط برای جبران تساوی مقابل شمس‌آذر در قزوین که برای جبران باخت مقابل آلومینیوم و البته بازپس گرفتن احتمالی صدر جدول از پرسپولیس. البته به شرطی اینکه اوسمار با دست پر و کسب هر سه امتیاز آبادان را ترک کرده باشد. اما شمس‌آذر را هم نمی‌توان دست گرفت، تیمی که در نخستین فصل حضورش در لیگ با وجود کسر سه امتیاز در رده هفتم قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار