کد خبر: 1224709
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برسر جنگ غزه و واکنش به عملیات وعده صادق حاکی از آن است که عملاً صهیونیست‌ها در اتخاذ تصمیمی واحد ناتوان مانده‌اند. 
جوان آنلاین: اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برسر جنگ غزه و واکنش به عملیات وعده صادق حاکی از آن است که عملاً صهیونیست‌ها در اتخاذ تصمیمی واحد ناتوان مانده‌اند. 
 
شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به اختلافات شدید میان مقامات رژیم صهیونیستی که ریشه آن در چگونگی اداره جنگ غزه است، اعلام کرد که اختلافات میان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس عضو کابینه جنگ بر سر سیر حوادث در جنگ غزه تشدید شده است. طبق این گزارش، این واقعیت خشم بسیاری از صهیونیست‌ها را که در انتظار عملی شدن قول تکراری نتانیاهو مبنی بر پیروزی بر حماس هستند به همراه داشته است. روزنامه امریکایی وال‌استریت‌ژورنال هم این موضوع را در یادداشتی مدنظر قرار داد و نوشت که نتانیاهو با گالانت و گانتس اختلافات شدیدی دارد و این اختلافات بر روند جنگ در نوار غزه تأثیر می‌گذارد. طبق گزارش این روزنامه، نتانیاهو در تلاش است جنگ را به تنهایی مدیریت کند و این در حالی است که گالانت و گانتس درصدد هستند او را از تصمیم‌گیری در این باره کنار بگذارند. این روزنامه به نقل از گیورا ایلند رئیس اسبق شورای امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: «بی‌اعتمادی میان این سه نفر بسیار واضح و بسیار مهم است.» و این را هم فاش کرد که این سه نفر بر سر موضوعات مهم ازجمله چگونگی یک حمله نظامی قاطع، آزادی اسرا و نحوه مدیریت نوار غزه اختلاف نظر دارند. طبق این گزارش، یکی دیگر از اختلافات شدید میان نتانیاهو و گالانت و گانتس نحوه پاسخ به حمله ایران است. 
 آینده مبهم آتش‌بس
این میزان تنش در بدنه سیاسی و نظامی صهیونیست‌ها در شرایطی است که گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که مذاکرات مربوط به آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به بن‌بست رسیده و همه پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است. یک منبع ارشد در جنبش حماس در گفتگو با شبکه الجزیره تأکید کرد: «عقب نشینی مداوم امریکا از طرح‌هایش و طرفداری از رژیم صهیونیستی باعث ایجاد بحران در مذاکرات تبادل اسرا شده است.» وی گفت: «ما رویکرد خود را نسبت به پیشنهاد‌های میانجیگر‌ها از جمله واشینگتن بنابر طرح پاریس ۲ اعلام کردیم.» این منبع اضافه کرد: «رژیم صهیونیستی این طرح را نپذیرفت بنابراین امریکا از طرح عقب‌نشینی و پیشنهادی مطرح کرد که کاملاً در راستای موضع این رژیم است.» وی افزود: «رفتار امریکا توافقی به دنبال نخواهد داشت، بلکه منجر به افزایش تنش و خونریزی‌ها خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار