کد خبر: 1225755
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

جوان آنلاین: کانال تلگرامی مطالعات خلیج فارس در مطلبی به موضوع سیل دبی و حواشی آن پرداخت و نوشت:

بارش و سیل بی‌سابقه در امارات و هرج و مرج متعاقب آن، کارآیی امکانات و واقعیت این کشور آن‌گونه که تبلیغ می‌شود را با پرسش هایی جدی مواجه کرده است.

با اینکه نهادهای ذیربط چند روز پیش از این حادثه، هشدارهای لازم را داده بودند اما، امیرنشین دبی کاملا در برابر آن فلج شد؛ و بنابه گزارش‌ها، تا چند روز پس از فروکش سیل، بسیاری اماکن ازجمله مجتمع های مسکونی، فروشگاه ها، ورزشگاه ها و... همچنان غرق آب بودند.

اگرچه دولت و مقامات امارات تلاش کردند همه چیز را تحت کنترل نشان دهند؛ اما روایت شاهدان عینی حکایت از اختلال جدی در زیرساخت ها و خدمات رسانی این کشور حکایت دارد؛ دو بخشی که این شیخ‌نشین حاشیه خلیج فارس همواره به آنها می‌بالیده است.

این وضعیت بحرانی، صدها معامله‌گر و علاقمند بازار رمزارز که هفته گذشته برای حضور در دو همایش «بلاکچین لایف» و «توکن ۲۰۴۹» به دبی رفته بودند را نیز گرفتار کرد.

در همین راستا، یکی از معامله‌گران نوشته است که، دبی بدترین شهری بود که تاکنون رفته‌ام؛ دیگر هیچ وقت با خیال راحت به اینجا نمی‌آیم.

یکی دیگر از آنها نیز در پستی بلندبالا نوشته است که، درب اضطراری هواپیمای دبی می‌لرزید.. هواپیما در ۳ فوت آب فرود آمد.. چمدانم در باند فرودگاه شناور شد و وی تلاش کرده وضعیت جاری دبی را آنلاین پخش کند که 8 افسر پلیس بخاطر فیلمبرداری از اماکن عمومی مانع شدند و خواستند مرا بازداشت کنند.

یک سرمایه‌گذار دیگر بازار رمزارز نیز نوشته است که این بدترین چیزی بود که در عمرم دیدم.. نه پلیسی.. نه آتش نشانی.. نه تاکسی...

مقامات امارات از پاسخ به رسانه ها (ازجمله خبرگزاری بلومبرگ) درباره این وضعیت خودداری کرده اند.

برچسب ها: هرج و مرج ، سیل ، دبی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار