کد خبر: 1226147
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «جوان»:
دولت در راستای تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و پیگیری تصویب آن در مجلس به عنوان مهم‌ترین لایحه حمایتی خود از ورود مردم به بخش مولد اقتصاد، قدم اول را جهت تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم در اقتصاد برداشته است و این طرح می‌تواند مقدمات حضور مردم در اقتصاد را فراهم کند. دولت حمایت ویژه‌ای از تولید کشور در نظر دارد که باید در کنار لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب برسد تا بتواند حمایت کامل مالیاتی در جهت افزایش جذابیت تولید و کاهش سوددهی فعالیت‌های غیرمولد رقم بزند.

 جوان آنلاین: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است: دولت در راستای تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و پیگیری تصویب آن در مجلس به عنوان مهم‌ترین لایحه حمایتی خود از ورود مردم به بخش مولد اقتصاد، قدم اول را جهت تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم در اقتصاد برداشته است و این طرح می‌تواند مقدمات حضور مردم در اقتصاد را فراهم کند و حمایت ویژه‌ای از تولید کشور در نظر دارد که باید در کنار لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب برسد تا بتواند حمایت کامل مالیاتی در جهت افزایش جذابیت تولید و کاهش سوددهی فعـالیـت‌های غیـرمـولد رقم بـزند. 
انور حبیب‌زاده‌بوکانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «جوان» با اشاره به ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و تأثیر این لایحه در مشارکت مردم در اقتصاد با در نظر گرفتن معافیت‌های تولیدی و سرمایه‌محور گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ مسئله جهش تولید با مشارکت مردم را مورد تأکید قرار دادند و سال جدید را مزین به همین شعار کردند، بخش‌های مهم اقتصادی کشور هم ملزم هستند راهکار‌های اساسی و صحیح را برای تحقق این شعار دنبال کنند. وی افزود: در این راستا دولت لایحه مالیات‌های مستقیم را تدوین کرده است تا به واسطه آن از فشار مالیاتی بر مردم کاسته و شرایط برای جهش تولید با مشارکت مردم مهیا شود. 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید در رابطه با مسائل اقتصاد داخلی و خارجی و رشد اقتصاد، راهکار‌های اساسی را پیش روی خود داشته باشند، تأکید کرد: دولت لایحه مالیات‌های مستقیم را تدوین کرده، اما هنوز این لایحه در دستور کار مجلس قرار نگرفته است. 
این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت در دستور قرار گرفتن لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: ضرورت دارد این طرح در دستور کار مجلس قرار گیرد و کمیسیون‌های تخصصی به این موضوع ورود کنند و موارد لازم درباره این طرح مدنظر قرار گیرد. وی با بیان اینکه دولت در راستای تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، قدم اول را جهت مشارکت مردم در اقتصاد برداشته است، گفت: دولت در راستای تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و پیگیری تصویب آن در مجلس به عنوان مهم‌ترین لایحه حمایتی خود از ورود مردم به بخش مولد اقتصاد، قدم اول را جهت تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم در اقتصاد برداشته است و این طرح می‌تواند مقدمات حضور مردم در اقتصاد را فراهم کند. دولت حمایت ویژه‌ای از تولید کشور در نظر دارد که باید در کنار لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به تصویب برسد تا بتواند حمایت کامل مالیاتی در جهت افزایش جذابیت تولید و کاهش سوددهی فعالیت‌های غیرمولد رقم بزند. 
حبیب‌زاده‌بوکانی با بیان اینکه تدوین اصلاح لایحه مالیات‌های مستقیم اقدام مناسبی است و دولت باید پیرو این لایحه هماهنگی و همراهی مالیاتی را با تولیدکنندگان و مردم داشته باشد، گفت: مجلس لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را به جد پیگیری خواهد کرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در مسیر اصلاح مالیات‌های مربوط به تولید و همچنین سرمایه‌گذاری در مناطق محروم گام برمی‌داشتیم، بیان کرد: پیش‌بینی کاهش مالیات عملکردی تولید از ۲۵ به ۱۵ درصد در لایحه فوق بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند تأثیر خوبی بر فعالیت‌های اقتصادی کشور بگذارد. این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش مالیات عملکردی تولید می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات تولید را برطرف کند و باری از دوش مردم بردارد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی مشوق‌های مالیاتی جهت سرمایه‌گذاری خرد در لایحه فوق بیان کرد: در شرایط فعلی، منابع مالی دولت ناکافی است و بانک‌ها هم همراهی و همکاری لازم را با فعالان اقتصادی جهت ارائه تسهیلات ندارند، از این رو اگر دولت بتواند از منظر مشوق‌های مالیاتی در زمینه فعالیت بنگاه‌های کوچک زودبازده، اقدامی صورت دهد، قطعاً این مسئله به نفع تولید تمام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار