کد خبر: 477973
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۴
فارس: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان دستگاه‌های متولی در استانها و کلانشهرها سعی دارند  شرایط مناسبی را برای تهیه و خرید کالاهای اساسی شهروندان فراهم کنند.
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین استانداری در استان تهران هر ساله سعی دارد در بر پای فروشگاه‌های طرح ضیافت  تعداد مراکز خود را برای رفاه حال بیشتر شهروندان افزایش دهد.
 
امسال 16 نمایشگاه، شامل 700 غرفه در استان تهران آغاز به کار کرده است و حدود 12 قلم کالای ضروری از جمله گوشت‌قرمز، مرغ، حبوبات، لبنیات، برنج و دیگر مایحتاج را از 5 تا 15 درصد تخفیف نسبت به قیمت مصوب بازار ارائه می‌‌شود.
 
در حال حاضر در شهر تهران در سه منطقه مختلف حکیمه، خاوران و مصلی  فروشگاه‌های طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان جهت عرضه مستقیم  محصولات غذایی و بهداشتی فراهم شده است.
 
* عرضه مستقیم گوشت با 40 درصد تخفیف نسبت به بیرون
 
محمد، یکی از شهروندانی که برای تهیه مواد غذایی و بخصوص مرغ و گوشت در فروشگاه طرح ضیافت واقع در خاوران مراجعه کرده بود در خصوص قیمت مواد غذایی اظهار داشت: در حال حاضر گوشت و مرغ نسبت به بیرون با 40 درصد تخفیف عرضه می‌شود.
 
وی تصریح کرد: مرغ و گوشتی که در فروشگاه عرضه می‌شود کیفیت مناسبی را دارد ضمن اینکه قیمت آنها نیز مناسب حال شهروندان است.
 
محمد خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که شهروندان برای تهیه مواد غذایی در فروشگاه‌ها دارند کمبود غرفه‌های عرضه کننده مواد غذایی مخصوصا گوشت و مرغ است که منجر به وجود آوردن صف‌های طولانی می‌شود و این در حالی است که تدبیری برای رفع این مشکل نشده است.
 
* به هر نفر 3 مرغ بیشتر داده نمی‌شود
 
خانم خانه‌داری که برای خرید محصولات غذایی از جمله برنج، گوشت و مرغ به فروشگاه خاوران مراجعه کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت:متأسفانه در فروشگاه‌ها به هر نفر بیش از 3 مرغ نمی‌دهند و این در حالی است که نیاز خانواد‌ه‌ها در این ایام بیش از این تعداد است. 
 
* دلال‌بازی در فروشگاه همچنان ادامه دارد
 
رضا یکی دیگر از مراجعه کنندگان به فروشگاه طرح ضیافت در خاوران که  برای تهیه محصولات غذایی از جمله گوشت و مرغ در صف ایستاده بود در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: : بنده از ساعت 11 در صف برای تهیه مرغ هستم و با گذشت 2 ساعت هنوز نتوانسته‌ام مرغ و گوشت تهیه کنم.
 
وی تصریح کرد: یکی ازمشکلاتی که در فروشگاه‌های طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان  مشاهده می‌شود وجود افراد دلال است به طوری که این افراد، با استفاده از یکسری افراد بیکار و معتاد اقدام به خرید گوشت و مرغ به قیمت مناسب در فروشگاه می‌کنند و سپس آن را در مغازه خود عرضه می‌کنند.
 
رضا اظهار داشت: باید مدیران و بازرسان در این امر نظارت کنند تا اینگونه بازار سیاه و مشکلات برطرف بشود.
 
* نظارت و بازرسی از سوی وزارتخانه انجام می‌شود
 
حیدری، مدیر فروشگاه طرح ضیافت در فرهنگسرای  خاوران با اشاره به اینکه فروشگاه‌های شهر تهران از 26 تیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تا ششم مرداد ادامه خواهد داشت گفت: امکان دارد با توجه به درخواست شهروندان و مراجعه آنها این زمان مجددا تمدید شود.
 
وی تصری کرد: در حال حاضر مرغ گرم در فروشگاه‌های ضیافت الهی به قیمت 4700 تومان و مرغ منجمد با قیمت 4400 تومان عرضه می‌شود ضمن اینکه گوشت گوساله با قیمت 9200 تومان به خانواده‌ها فروخته می‌شود.
 
حیدری ادامه داد: هیچ مشکلی در خصوص عرضه مواد غذایی و بخصوص مرغ و گوشت نیست و کمبودی نیز در این بخش وجود ندارد چرا که به اندازه کافی وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به توزیع مواد غذایی در فروشگاه‌های طرح ضیافت کرده است.
 
مدیر فروشگاه طرح ضیافت خاوران ادامه داد:  عدس، لوبیا ، برنج بین 5 الی 15 درصد و مواد شوینده  با حدود 20 دردصد ارزان تر از بیرون در فروشگاه عرضه می شود.
 
حیدری ادامه داد: بازرسان بطور مرتب از غرفه‌ها بازدید می‌کنند و با غرفه‌هایی که تخلف کنند برخورد می‌کنند. بطوری که با گذشت چند روز از آغاز فروشگاه‌های رمضان تعداد تخلفات نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است.
 
به گزارش فارس فروشگاه‌های طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان از 26 تیر در 3 منطقه از شهر تهران (مصلی،خاوران و حکمیه) آغاز به کار کرده اند که تا 6 مرداد ادامه خواهد داشت ضمن اینکه ساعت خرید برای شهروندان از 11 صبح الی 22 شب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار