کد خبر: 643115
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
ارتباط هواپيماهاي بدون سرنشين گوگل با پنتاگون
فضاي مجازي و بويژه شبكه هاي اجتماعي اين امكان را براي «اداره كنندگان» اينترنت ايجاد كرده تا به راحتي از خصوصي ترين اقدامات در عرصه جهاني اطلاعات كسب كنند.
صالح سلیمانی
«google» چگونه راه جاسوسي آمريكا را باز مي كند؟
جوان آنلاين: بحث جاسوسي هاي اينترنتي امروزه بسياري از دولتمردان و همچنين مدافعان حقوق شهروندي را به خود مشغول كرده و انتقادات تندي را به همراه داشته است. مسئله اي كه كل اروپا را نسبت به عملكرد آمريكا در اين زمينه بدبين كرده است.


 فضاي مجازي و بويژه شبكه هاي اجتماعي اين امكان را براي «اداره كنندگان» اينترنت ايجاد كرده تا به راحتي از خصوصي ترين اقدامات در عرصه جهاني اطلاعات كسب كنند. در كنار فضاي مجازي، آمريكا ميلياردها مكالمات جهاني را ضبط مي كند و در صورت لزوم از آنها براي پيش برد اهداف خود بهره مي برد.



اين «بي اخلاقي تكولوژيك» باعث مي شود كه در برخي موارد پديده هايي همچون «اسنودن» دست به افشاگري بزنند. در اين ميان شركت هاي بزرگ در عرصه مجازي نيز مجبور هستند با آمريكا همكاري داشته باشند. در يكي از تازه ترين اخبار كه از سوي نيوزويك منتشر شده، نشان مي دهد كه شركت گوگل با به كارگيري هواپيماهاي بدون سرنشين در اين زمينه همكاري هاي لازم را انجام مي دهد.

بيستم ژوئن سال گذشته، يك موشك از خاك گينه به فضا پرتاب شد تا چهار ماهواره را روانه مدار متوسط زمين كند. هزينه اين پروژه چند مليتي 1.2 ميلياردي توسط گوگل و چند شركت ديگر تأمين شد؛ اقدامي كه بلند پروازانه‌ترين تلاش براي آوردن اينترنت به آفريقا به حساب مي‌آيد.

در سال 2006، زماني كه كارآفرين امريكايي، گرگ وايلر، سعي داشت پهناي باند را به رواندا بياورد، بيشتر اميدوار بود كه ارتباطات بهتر بتواند نسل‌هاي بعدي را نيز پوشش بدهد. آن طرح بدليل نقص در ساختار داخلي و سرعت‌هاي پايين ماهواره‌اي از هم پاشيد. در اقدام بعدي وايلر به سراغ گوگل رفت تا آن را راضي به اين كار كند.

اما گوگل تنها به يك طرح بسنده نكرد و در جهت درآمدزايي هر چه بيشتر، «بالن‌هاي اختصاصي» خود را تحت عنوان پروژه "لون" زير آسمان آفريقا به پرواز در آورد كه نمونه اي از طرح «هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا» در سراسر دنيا از جمله آفريقا است.

آمريكا از اين مسئله براي پوشش بهتر و كسب اطلاعات بيشتر استفاده مي كند تا در مواقع حساس و احتمال عمليات نظامي يا رفتار سياسي خاص از اطلاعات به دست آمده استفاده لازم را ببرد.

در 14 آوریل سال جاري، گوگل عمر مفید این رویا را با خريداري شركت هواپیماهای بدون سرنشین به نام Titan Aerospace گسترش داد؛ شركتي با تمايلات نوآورانه كه هميشه به دنبال راه‌هایی است تا یک قدم جلوتر از رقبای خود باشد. همين نوع آوري سبب شده تا مقامات سياسي و اطلاعاتي آمريكا از «قدرت گوگل» در امر كسب اطلاعات نگذرد.

اگر چه اينترنت و ايجاد فضايي مجازي در كنار واقعيت موجود از پنتاگون كليد خورد اما اين نهاد نظامي كم كم براي مديريت جاسوسي خود به سراغ شركت هاي بزرگ و تاثيرگذاري رفته است كه با اعتباري كه براي خود ايجاد كرده اند، شبهات جاسوسي را كمرنگ كنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ميرزاي بيسواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
مواظب اين افعي خوش خط و خال باشيم كه در اكثر قريب به اتفاق منازل و سيستمهاي الكترونيكي خود نمايي مي كند .
اميد كه عزيزان نخبه و بسيجي ما هر چه سريعتر ملت ايران را از شر اين اژدها و جاسوس بين المللي خلاص نمايند .
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
1
بسم الله سلام ارتباطات امثال شرکتهای نرم افزاری وسخت افزاری رایانه ای با سازمان ها و نهادهای جاسوسی امریکا بر هیچکس پوشیده نیست . در این موارد باید همیشه بیدار وبهوش باشیم. یاحق
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار