کد خبر: 645990
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
گزارش «جوان آنلاين» از تازه‌ترين‌هاي دنياي پزشكي
ماه گذشته، محققان دانشگاه لوئیزویل اعلام کردند که به زودی ممکن است در آستانه ایجاد یک قلب سه بعدي چاپی باشند؛ آنچه از آن تحت عنوان "قلب زيست مصنوعي" ياد مي‌كنند.
صالح سلیمانی
به زودي: طرح تعويض قلب‌هاي فرسوده!ماه گذشته، محققان دانشگاه لوئیزویل اعلام کردند که به زودی ممکن است در آستانه ایجاد یک قلب سه بعدي چاپی باشند؛ آنچه از آن تحت عنوان "قلب زيست مصنوعي" ياد مي‌كنند.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از نيوزويك، این تیم به رهبری زیست شناس سلولی استوارت ویلیامز، از سلول‌های زنده بدن یک بیمار پیوند قلبي در ترکیب با مواد مصنوعی برای ایجاد یک قلب سه بعدي چاپی استفاده خواهد كرد.

آنتونی آتالا ، مدیر موسسه ويك فورست، می‌گوید این نوع ترکیب چاپي سه بعدي می‌تواند انقلابي را در ادغام اندام‌های پیچیده در بدن بيماران پیوند عضوي ايجاد كند. منافع بالقوه آن قابلیت دسترسی و در دسترس بودن آن است؛ بیماران بیشتري به اين عضو حياتي دسترسی خواهند داشت. در چنين شرايطي احتمال شكست عمل‌هاي جراحي نيز كاهش مي‌يابد و به احتمال کمتري بيماري‌هاي مشترك انتقال خواهد يافت.

این فرآیند شامل گذاشتن چندین لایه از مواد به منظور ایجاد يك شيء سه بعدی است. و این می‌تواند تقریبا براي توليد هر چيز قابل تصوري مورد استفاده قرار بگيرد، و پیامدهای پزشکی مثبت آن حيرت‌آور است! این روش پيش‌تر برای توليد پاهاي مصنوعي برای معلولان و استخوان‌های مصنوعی برای کمک به ترمیم استخوان‌هاي خرد شده مورد استفاده قرار گرفته بود. دو ماه پیش، جراحان هلندي يك جمجمه چاپ شده سه بعدي را با موفقيت در سر يك زن 22 ساله ايمپلنت كردند.

اما در مقابل، اندام‌هاي چاپ شده با چالش‌های منحصر به فردي همراه هستند. حتی اگر روند تولید اندا‌م‌هاي زيست مصنوعي تكميل شود، كماكان آزمایشات بالینی و تحقیقات گسترده‌اي در خصوص واکنش احتمالي بیماران به اين اعضا نياز است. نشان دادن پایداری این اندام‌ها در بدن پس از كاشته شدن و بدست آوردن تاييد FDA از ديگر چالش‌هاي پيش رو است. در حالي كه استفاده از اندام‌هاي چاپي مي‌تواند براي بيماران بسيار حياتي باشد، جذابيت استفاده از آن نيز سوي ديگر قضيه است.

همان گونه كه وکیل مدافع سیاست‌های عمومی دیوید روزن اشاره می‌کند، ممكن است سال‌ها يا حتي دهه‌ها به طول بيانجامد تا سازمان غذا و داروی امريكا (FDA) مجوز استفاده سراسري از اندام‌هاي آزمایشگاهي را برای بیماران صادر كند. با اين حال، نويد آينده روشني را در صنعت پزشكي مي‌دهد.

منبع: مجله هفتگي نيوزويك


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کیارش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
0
0
ممنون جالب بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار