کد خبر: 859574
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
در خبر آمده است كه بيش از هزار نفر از شهروندان سيستان و بلوچستان بر اثر گرد و غبار كارشان به مراكز درماني کشیده شده است.
بيژن يانچشمه
بيژن يانچشمه

در خبر آمده است كه بيش از هزار نفر از شهروندان سيستان و بلوچستان بر اثر گرد و غبار كارشان به مراكز درماني کشیده شده است. اين در حالي است كه سال‌هاست دولت مدعي حفاظت از محيط زيست دم از دولت دوستدار محيط زيست مي‌زند و ريزگردها در چشم مردمان 22 استان كشور همچنان سلامت و زيست مردم را در معرض تهديد جدي قرار داده‌ است.
تشديد بيماري‌هاي قلبي و عروقي و تنفسي در كنار شيوع بيماري‌ها ناشي از ذرات راديو‌اكتيو و ساير مواد شيميايي به صورت گوناگون خسارت مالي و جاني بسياري را به شهروندان در معرض وزش اين ريزگردها قرار داده است.
 
برگزاري كنفرانس بين‌المللي مقابله با ريزگردها با حضور نمايندگان هم كشور جهان كه قرار است روز دوشنبه در كشور برگزار شود، نشان از اهميت غبارزدايي از استان‌ها كشور دارد. هر چند مسائل سياسي و جنگ در كشورهاي همسايه از جمله موارد افزايش ميزان گرد و غبار اعلام شده است، اما بي‌توجهي به مسائل حوزه‌هاي آبي و تخريب محيط‌زيست سبب شده است تا همچنان سايه غبار در استان‌ها كشور مسائل و مشكلات بسياري از جمله قطع آب و برق و ساير خدمات شهري را به دنبال داشته باشند، بر اين اساس انتظار مي‌رود تا مسئولان سازمان حفاظت محيط زيست علاوه بر ارائه مستندات دقيق براي جلوگيري و كنترل از ورود گرد و غبار به كشور، اقدامات و وعده‌هاي دستگاه‌هاي متولي را نيز بازنگري كنند تا سايه ريزگردها كمرنگ‌تر شود. آنچه بايد در اين كنفرانس بين‌المللي مورد توجه نمايندگان كشورهاي شركت كننده در اين اجلاس قرار گيرد، آن است كه با اقدامات مشترك و حمايت‌هاي مجامع بين‌المللي، جلوي تنش‌آفريني گروه‌هاي تكفيري و متجاوزان به اراضي كشورهاي حاشيه خليج‌فارس گرفته شود و دولت‌هاي اين كشورها هم پيش از گذشته در صدد حفظ اراضي و تالاب‌ها برآيند كه در معرض گرد و غبار و خشكسالي هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار