کد خبر: 878375
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان تشریح کرد:
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان با اشاره به آغاز مطالعات این شرکت برای ورود به عرصه صنعت حمل و نقل کشور گفت: حمل و نقل از مهم ترین ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی و اصلی‌ترین زیرساخت برای توسعه کشور است.

دکتر جعفر حصاری نژاد با تبیین ضرورت توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل در کشور، بیان داشت: از پایه های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به مسئله حمل و نقل است که با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی ایران می توان به اهمیت و جایگاه این صنعت پی برد.

 وی با بیان اینکه برای توسعه هر کسب و کاری در نظام برنامه‌ریزی جوامع حمل و نقل از جایگاه ویژه ای دارد گفت: رونق کسب و کار و درآمدهای بین‌المللی با توسعه حمل و نقل امکان پذیر است که از منظر موقعیت استراتژیک، بهترین آن حمل و نقل ریلی است.

 مدیرعامل شرکت سپاد با بیان اینکه ایران با پهنه مناسب و دسترسی‌های خاص به آب‌های بین‌المللی ظرفیت های بی نظیری را در حوزه حمل و نقل ترکیبی دارا است، بیان داشت: ایران برای به دست گرفتن بازارهای بین المللی حمل و نقل و توسعه آن نیاز مبرم به توسعه زیرساخت های حمل و نقل دارد و عدم توجه به آن می تواند فرصت را برای دیگر کشورها در باز نمودن کریدورهای دیگری به جز ایران باز کند.

 وی رونق حمل و نقل را برای تحقق بسیاری از اهداف اقتصاد مقاومتی بسیار ضروری دانست و درباره ورود سپاد به این حوزه عنوان کرد: شناخت نیاز واقعی شرکت و انجام پروژه هایی که با اهداف والای تاسیس شرکت سپاد خراسان همخوانی داشته باشد می تواند شرایط را برای توسعه اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی و در نهایت ایجاد انتفاع مناسب سهامداران به وجود آورد.

 دکتر حصاری نژاد با تاکید بر توسعه بخش حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: با توجه به هزینه های به مراتب کمتری که حمل و نقل ریلی در مقایسه با جاده ای دارد می توان گفت اولین اولویت سپاد در عرصه ورود به حمل و نقل ترکیبی، ریلی است.

 وی در ادامه تصریح کرد: با اینکه حمل جاده‌ای به نسبت ریلی در حال حاضر سهم بیشتری را دارد اما باید بدانیم که هزینه های حمل و نقل ریلی به مراتب کمتر و از نقطه نظر استراتژیکی و توسعه ای بسیار با اهمیت تر است و به همین علت است که می گوییم پیاده سازی ارکان اقتصاد مقاومتی بدون توسعه زیرساخت های حمل و نقلی ریلی با کیفیت لازم امکان پذیر نیست.

 مدیرعامل شرکت سپاد خراسان در پایان خاطر نشان کرد:  سپاد با مطالعه دقیق و کاربردی و با در نظرگرفتن منافع کشور به عرصه های جدید پای می گذارد تا بتواند از این طریق به رسالت این شرکت که همانا سازندگی پس از دفاع است در همه مقاطع و دوران ها جامع عمل بپوشاند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار