کد خبر: 919609
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
معاون وزیر راه و شهرسازی
معاون وزیر راه و شهرسازی شورای گفت : قوانین جامع صادرات کالا برای فروش محصولات تولیدی به کشورهای مقصد، نیازمند بازنگری است.

غلامرضا کاتب افزود : قوانین جامع صادرات از جمله برقراری روابط بانکی با شرکت های اقتصادی جهان و افزایش بازار فروش نیازمند بازنگری است و مسوولان امر برای تحقق این امر بیشتر تلاش کنند.
وی اظهارداشت : ایران ظرفیت های بسیار ارزشمند برای تجارت با جهان دارد و سرمایه گذاران با تعامل و دیپلماسی اقتصادی می توانند با بسیاری از شرکت ها همکاری اقتصادی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد : با وجود برنامه ریزی های بلند مدت وزارت اقتصاد و دارایی و دستگاه دیپلماسی به منظور تسهیل روابط اقتصادی تجار ایرانی با شرکت های مطرح جهان، اما بخش قابل توجه ای از مشکلات صادرات کنندگان کالا همچنان پا برجاست.
کاتب ادامه داد : اکنون منابع مالی فعالان اقتصادی سمنان در بسیاری از مبادلات تجاری با تاخیر به حساب های بانکی این افراد واریز می شود و این امر در کاهش اعتبار پایدار برای خرید مواد اولیه کالاهای تولیدی تاثیرگذار بوده است.
این نماینده مجلس با بیان این که مشکلات داخلی و بین المللی مختلفی در زمینه توسعه صادرات وجود دارد که عمده ترین آن ها به مسایل داخلی مربوط می شود، تصریح کرد : زیرساخت های صادراتی در کشور کارایی لازم را ندارند و از سوی دیگر عملکرد دستگاه های مسوول در این بخش مطلوب نیست.
وی اضافه کرد : مشکلات زیرساختی در دستگاه های دولتی برای صادرات کالاهای تولیدی در کوتاه مدت حل نمی شود و ایجاد اتحادیه های صادراتی استان می تواند در همفکری فعالان اقتصادی برای رفع مشکلات کنونی بسیار اثر بخش باشد.
استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
کالاهای صادراتی این استان در سه ماهه نخست امسال به 30 کشور جهان صادر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار