کد خبر: 919611
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت : بازار فروش و نبود فروشگاه دایمی عرضه محصولات دغدغه جدی هنرمندان صنایع دستی این استان است.

محمد جهانشاهی افزود : باید در زمینه بازاریابی محصولات بخش صنایع دستی به سمتی حرکت کنیم تا این فرهنگ در مردم ایجاد شود که به سمت تولیدات این بخش گرایش پیدا کرده و از هنر مردم کشور، استان و شهرستان خود حمایت کنند.
وی اظهارداشت : یکی از برنامه های این نهاد در ایجاد بازار فروش، شرکت دادن هنرمندان در نمایشگاه های خارج استان به ویژه نمایشگاه بین المللی است که در مرداد و شهریور سال جاری این افراد به صورت دوره ای در این نمایشگاه ها فعالیت کرده و محصولات خود را به نمایش می گذارند.
جهانشاهی ادامه داد : با توجه به گسترش فناوری و استفاده اکثریت مردم از شبکه های پیام رسان ، به دنبال فروش اینترنتی محصولات تولیدی هنرمندان استان با ایجاد سامانه صنایع دستی هستیم که تا پایان سال راه اندازی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی سمنان اضافه کرد : یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بخش فروش از طریق پیام رسان ها، امضای تفاهم نامه همکاری با چند سامانه فروش به روز مطرح کشور به ویژه است که تا پایان سال اجرایی می شود.
وی از ایجاد بازارچه سنتی دایم در دامغان خبر داد و گفت : ایجاد این بازارچه در محل ساختمان توسعه و ترویج صنایع دستی شهید داوودیان دامغان یکی از اقدامات حمایتی این اداره از هنرمندان است.
جهانشاهی تصریح کرد : بحث آموزش صنایع دستی را در تمامی شهرستان های استان به صورت جدی پیگیری می کنیم که بار اصلی این اقدامات به دوش هنرمندان است که امیدواریم بحث بیمه آنان هم در سال 97 به انجام برسد.
در استان سمنان بیش از چهار هزار هنرمند در بخش صنایع دستی فعالیت می کنند که حدود 30 درصد آن ها در شهرستان دامغان حضور دارند.
در استان سمنان 54 رشته صنایع دستی فعالیت دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار