کد خبر: 919767
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
روزنامه آفتاب یزد از رسانه‌های حامی حسن روحانی در گزارش اول خود مدعی شده که سخنرانی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم که قرار بود هفته گذشته باشد و لغو شد، با توصیه حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی روحانی و به دلیل خالی بودن دست روحانی از دادن اطلاعات و راهکار به مردم ملغا شده است: «حقیقت این است که یکی از دلایل اصلی لغو این گفت‌وگو دست خالی حسن روحانی برای دادن اطلاعات کامل و راهکار حل مشکلات به مردم بود، از همین رو فعلاً سکوت بهترین راه موجود برای رئیس جمهور ارزیابی شد. موضوعی که نشان می‌دهد اطرافیان اقتصادی رئیس جمهور هنوز نه اطلاعات کامل از وقایع اقتصادی اخیر دارند و نه اینکه اطلاعات خودشان را تمام و کمال در اختیار رئیس جمهور گذاشته‌اند... شنیده‌های آفتاب یزد حاکی از آن است که حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی دولت حسن روحانی، از مخالفان اصلی این گفت‌وگوی تلویزیونی بوده است. آشنا به عنوان مخالف اصلی گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور به روحانی گفته تنها باید زمانی در این شرایط با مردم رودررو سخن بگوید که اطلاعات و داده‌هایش کامل بوده و برای انتقاد‌ها و حل مشکلات پیش‌روی دولت راه حلی ارائه دهد بلکه از این طریق دیگر بیش از این به بازار و مردم فشار نیاید.»
آفتاب یزد در ادامه از دستور سکوت به همتی، رئیس جدید بانک مرکزی هم می‌نویسد: «اطلاع یافتیم که حتی عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز در شرایط فعلی دستور اکید گرفته که در حال حاضر حتی‌المقدور در هیچ جلسه‌ای شرکت نکند و این روز‌ها در اتاق خود همراه با تیمش چاره‌ای برای اتفاقات بازار و ملایم‌تر شدن اوضاع بیندیشد. این‌ها همه در کنار هم به این معناست که در شرایط فعلی حسن روحانی بیش از هر گفت‌وگو و شفاف‌سازی با مردم به دنبال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر و تأمل دوچندان روی مشکلات کشور است تا بلکه این‌بار جملات بی‌پشتوانه‌ای مثل «مردم خیالشان از بابت قیمت دلار راحت باشد» تکرار نشود.»
این جمله که مردم خیالشان از بابت دلار راحت باشد، کلی دردسر برای روحانی درست کرد و بالا رفتن ساعتی قیمت دلار، بازدید و دست به دست شدن فیلم این تکه از سخنان روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی قبلی‌اش را بیشتر و بیشتر کرد. آفتاب یزد می‌گوید که این جمله دردسرساز کار سیف، رئیس پیشین بانک مرکزی است که تازه چند روزی است عوض شده است: «شنیده‌های آفتاب یزد حاکی از آن است که اظهارات آن روز حسن روحانی و اطمینان خاطر او به آینده اقتصاد ایران، به‌واسطه اطلاعات غلطی بود که اطرافیان به او دادند، اطلاعاتی از سوی اشخاصی مثل سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی. تا حدی که رئیس جمهور به‌واسطه اطمینانی که امثال سیف به او داده بودند، جلو دوربین تلویزیون همان حرف‌های امثال وی را تکرار کرد. آن مصاحبه به ضرر روحانی تمام شد چرا که اطلاعات و راهکار‌هایی که در آن برمی‌شمرد هیچ‌یک از روی داده‌های اساسی و اصولی نبودند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
روحانی فقط برای خراب کرن تدبیر داشت که نهایت آنرا بکار برد !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار