کد خبر: 931875
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات کالای اردبیل از مرز ۵۳ میلیون دلار رد شده که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه تشریح آخرین وضعیت صادرات در استان اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه امسال صادرات نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزش و حجم رشد قابل توجهی یافته و در صادرات محصولات تولیدی با روند بسیار مناسبی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به این که مقصد صادرات این محصولات سه کشور عراق، افغانستان و جمهوری آذربایجان است بیان کرد: با توجه به شرایط و ظرفیت‌های مرزی استان اردبیل باید در حوزه صادرات استان را به شرایط مطلوبی برسانیم چرا که متاسفانه هم‌اکنون سهم اردبیل از صادرات کل کشور ناچیز است و باید اردبیل را صادرات‌محور رشد دهیم.

عاملی تصریح کرد: سهم اردبیل از صادرات کل کور تنها ۰.۱ درصد است و با توجه به اهمیت مسئله و توجه به این که افزایش تولید صادرات را رشد می‌دهد باید تولید صادرات‌گرا را در استان به مرحله مطلوب برسانیم و اساس صادرات استان را که وابسته به تولید است را مستحکم کنیم و روند صادرات را به سمت صعودی بودن پیش ببریم.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ارزش صادرات محصولات صادراتی استان را به ۱۸ میلیون دلار رسانده‌ایم علی رغم این که تا سه سال گذشته ۶ میلیون دلار بود و این مسئله نشان از ظرفیت‌های استان دارد که در صورت توجه به آن و توسعه سرویس‌های واحد‌های صنعتی می‌توانیم صادرات استان اردبیل را به سمت رشد و توسعه پیش ببریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: صادرات عمده محصولات کشاورزی به جز سیب‌زمینی ادامه دارد و با توجه به نیاز داخلی به سیب‌زمینی صادرات این محصول تا اطلاع ثانوی ممنوع است تا به یک سطح قابل قبول در این زمینه دست یافته شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر