کد خبر: 932837
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان عنوان کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان از برگزاری بیش از 300 عنوان برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در این استان خبر داد.

ایرج کارخائی در آستانه هفته پدافند غیرعامل در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این برنامه‌ها در سه سطح استانی، شهرستانی و دستگاهی در شهرستان‌های هشت‌گانه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 8 تا 14 آبان‌ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده افزود: برنامه‌های امسال هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان در محورهای آموزشی، رزمایشی و فرهنگسازی و گفتمان‌سازی در خصوص پدافند غیرعامل به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان فرهنگ‌سازی در خصوص اصول پدافند غیرعامل را نیاز ضروری کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیدات دشمنان فرهنگ‌سازی در خصوص پدافند غیرعامل در جمهوری اسلامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همه دستگاه‌ها بر اساس قوانین موظفند به این اصول توجه جدی کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد کلی در برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل عمدتا فرهنگی است اضافه کرد: نواختن زنگ پدافند غیرعامل در سمنان و مراکز شهرستان‌ها، گردهمایی دبیران درس آمادگی دفاعی، گردهمایی رابطین پدافند غیرعامل، دیدار با ائمه‌جمعه، برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی، برپایی مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر پدافند غیرعامل، تجلیل از دست‌اندرکاران پدافند غیرعامل در استان، بازدید از زیرساخت‌های مهمی که الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کردند، برپایی مانور و رزمایش و...از جمله برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان است.

کارخائی پدافند غیرعامل را راهبردی دفاعی ارزیابی و اظهار کرد: این راهبرد مهم هم از سوی رهبری معظم انقلاب و هم از سوی رئیس‌جمهور و دولت تدبیر و امید بارها مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی پدافند غیرعامل را مکمل دفاع عامل خواند و گفت: وجود این دو شیوه دفاع در کنار هم است که می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند که ما دفاع راهبردی و موثری از کشور داشته باشیم.

دبیر شورای پدافند غیرعامل با اشاره به موقعیت ممتاز و سوق‌الخیشی استان سمنان گفت: این موقعیت جغرافیایی در کنار جغرافیای سیاسی و اهمیت ویژه استان،همجواری با استان‌های مهم و از جمله مطرح بودن سمنان به عنوان استان معین تهران در مواقع بحران، وجود منابع غنی معدنی و انسانی، وجود دو کریدور ارتباطی مهم شرقی-غربی و شمال –جنوب در استان و...همه و همه ایجاب می‌کند که در این استان نگاه بسیار ویژه‌ای به مقوله پدافند غیرعامل داشته باشیم.

وی از سند جامع پدافند غیرعامل استان سمنان به عنوان یکی از اسناد بالادستی در حال تدوین نام برد و گفت: قرارداد تدوین این سند منعقد شده و در حال حاضر در حال جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مختلف در خصوص این سند و همچنین آسیب‌های احتمالی استان و راه‌های مقابله با آن هستند.

وی با بیان اینکه 31 طرح سند جامع در سطح کشور در حال پیگیری است گفت: حدودا 15 استان به مرحله عقد قرارداد رسیدند که خوشبختانه استان سمنان نیز یکی از آنها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار