کد خبر: 938755
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶
رسول سنائی راد
یکی از مهم‌ترین محور‌های سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای در دیدار اخیر خانواده‌های معظم شهدا، اشاره به سیاست فریب دشمن برای جنجال‌آفرینی در سال ۹۷ و پیاده‌سازی نقشه اصلی در سال ۹۸ بود که برای پیشگیری از آن، بیداری و هوشیاری جامعه را ضروری و بر همه صنوف و جریان‌های سیاسی نیز تأکید فرمودند که «میدان را برای دشمن آماده نکنید، زیرا اگر غافل شویم، همان دشمن ضعیف زهر خود را خواهد ریخت.»
این هشدار و بیدارباش از سوی دیده‌بان بیدار و حکیم، پس از شکست سناریوی دشمن در بی‌ثبات‌سازی جمهوری اسلامی ایران از طریق شکاف بین مردم و حاکمیت با ابزار فشار اقتصادی و تحریم و به‌کارگیری شبکه جنایتکاران تروریستی مزدور برای موج‌سواری بر اعتراضات داخلی در سال جاری اعلام می‌شود که پیش از این از آن به‌عنوان تابستان داغ یاد کرده بودند. به عبارتی دشمن که ۳۹ سال مقاومت مردم شریف ایران اسلامی او را به استیصال انداخته، امروز به پاره‌ای از ضعف‌ها و اختلافات درونی چشم طمع دوخته و به دنبال بهره‌گیری از غفلت‌ها و اشتباهات داخلی برای انتقام‌جویی است که موارد ذیل نوعی پهلو دادن یا فراهم کردن میدان برای پیاده‌سازی این سناریوی کثیف دشمن محسوب می‌شود؛ ۱- غفلت از انجام وظایف و تعهدات در ادای مسئولیت‌ها که رضایتمندی مردم را مخدوش و موجب پدید آمدن فضای نارضایتی و اعتراض شده و برای عناصر مزدور دشمن بهانه موج‌سواری فراهم آورد.
۲- تشدید فضای انگ‌زنی و متهم‌سازی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی و سیاه‌نمایی در عملکرد‌ها که به حس اعتماد و امید جامعه لطمه زده و پشتیبانی قاطع و محکم مردم از نظام را تحت‌الشعاع قرار دهد.
۳- کشاندن مجادلات و دعوا‌های سیاسی به مجامع و تریبون‌های عمومی و ایجاد تردید و تحیر در افکار عمومی و زمینه‌سازی برای جنگ روانی گروهک‌های ضدانقلابی و دشمنان نظام که خروجی آن ایجاد یأس و بی‌تفاوتی در مردم می‌باشد.
۴- بزرگنمایی مسائل و مشکلات موجود و به حاشیه بردن و نفی دستاورد‌های بزرگ انقلاب و نظام اسلامی که، چون خاری در چشم دشمنان بوده و کتمان آن را برای نفی کارآمدی نظام همواره دنبال می‌کرده‌اند.
۵- القای ناتوانی یا نبود اراده حل مسائل و رسیدگی به مشکلات مردم که حس بی‌اعتمادی و اعتراض در جامعه را تشدید و امید مردم به کارآمدی و خدمت را کاهش دهد.
۶- استفاده از شیوه‌های جنجالی و عوام‌فریبانه برای طرح و پیگیری مسائل و مطالبات، به‌جای شیوه‌های قانونی و استفاده از کانال‌های منطقی که علاوه‌بر تحریک افکار می‌تواند طمع ضدانقلاب و بیگانه برای مداخله را برانگیزد.
بنابراین در شرایطی که دشمن سناریوی بی‌ثبات‌سازی داخلی را دنبال و به ایجاد اختلاف و شورش‌های خیابانی چشم طمع دوخته که به نوعی تکرار فتنه‌های ۸۸ و ناآرامی‌های ۹۶ به حساب می‌آید، از بین بردن زمینه‌ها و بستر‌های داخلی، یک راه قطعی پیشگیری بوده و سد کردن هرگونه رخنه و بهانه ناشی از اختلاف و رسیدگی به مشکلات مولد نارضایتی و اعتراض، میدان هرگونه فرصت طلایی از ضدانقلاب و دشمن را سلب خواهد کرد. به عبارتی دیگر در داخل میدان معرکه‌گیری برای ضد انقلاب و دشمن فراهم نشود او هیچ فرصت، قدرت و شانسی برای پیاده‌سازی سناریوی کثیف خود نخواهد داشت و همان‌گونه که در تابستان داغ ناکام ماند، نقشه سال آینده‌اش هم بر باد خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار