کد خبر: 939154
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان:
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با غیر مفید عنوان کردن روش های سنتی برای پیشگیری از وقوع جرایم بر لزوم دست یابی به راهکارهای نوین مشارکت مردم در این عرصه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،جهانگير کريمي در نشست علمي تخصصي بررسي عوامل موثر در گرايش افراد به سرقت و راهکارهاي پيشگيرانه آن که به همت اداره برآورد اجتماعي و افکارسنجي معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد اظهار کرد: در بررسي الگوهاي جلب مشارکت مردم در فرايند پيشگيري از وقوع جرايم به ويژه سرقت به ارائه راه کارهاي نوین در راستاي ورود شهروندان به اين عرصه نيازمند هستیم .

وی با بیان اینکه روش هاي سنتي دیگر براي پيشگيري از وقوع جرايم مفید و اثر گذار نيستند گفت: به همین جهت است که امروز نیروی انتظامی با استفاده از رويکرد جامعه محوري و روش هاي نوين از جمله آموزش همگاني، تعامل با نهادهاي مرتبط و تأثير گذار در امر پيشگيري از وقوع جرايم قدم برداشته است.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: بدون ترديد پيشگيري از وقوع جرايم مي تواند در تامين امنيت فردي و اجتماعي بسيار مفيد و مؤثر باشد و لزوم توجه به آن موضوعي انکار ناپذير است و همه مي دانيم همياري و مشارکت مردم با پليس براي دست يابي به راه کارهايي در زمينه پيشگيري از وقوع جرم از اهميتی ويژه برخوردار است.

این مقام انتظامی، مشارکت و همياري مردم با پليس در انجام طرح ها و اقدامات امنيتي را به عنوان عاملي مهم و حياتي در پيشگيري از ارتکاب سرقت عنوان کرد و گفت: با توجه به اين نکته که جرم و جنايت ريشه در جامعه دارد پس پليس براي مهار و کنترل آن، نيازمند مشارکت عموم مردم است

وی افزود: از واژه مشاركت معاني مختلفي از قبيل اشتراك مساعي، سهيم شدن، مسئوليت پذيري و تقسيم كار ارائه شده است اما بااين حال، با وجود اختلافاتي كه بين برداشت ها و سليقه ها وجود دارد، ولي همه افراد بر كاربرد مفيد مشاركت در عرصه توسعه و رفع مشكلات اقتصادي و اجتماعي اتفاق نظر دارند.

سرهنگ کريمي با تاکيد بر سرمايه اجتماعي ناشي از مشارکت مردمي متذکر شد: مطالعاتي که انجام شده نشان داده که مشارکت مستمر شهروندان مي تواند به امنيت بيشتر، کيفيت زندگي بهتر وسالم تر، انسجام اجتماعي در حوزه رعايت تندرستي و سلامتي و افزايش سرمايه اجتماعي و اعتماد اجتماعي منجر شود.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بیان اینکه آموزش همگاني در ايجاد امنيت فردي و اجتماعي نقش تعيين کننده اي دارد گفت: پيشگيري از وقوع جرايم و تخلفات اجتماعي مانند جرم سرقت ، جلب اعتماد و مشارکت همگاني که لازمه اش مشارکت مردمي است، ارتقاء سطح رفتارهاي انتظامي و بهداشتي، رفع ابهام و خنثي سازي عمليات رواني دشمن و تقويت حس اعتماد نسبت به عملکرد مسئولان، افزايش آگاهي هاي عمومي از مجموعه قوانين و مقررات، تأمين آسايش عمومي و تضمين سلامت رواني، رشد بينش و استحکام کانون خانواده و افزايش سطح دانش اجتماعي در دستور کار جدی این معاونت قرار گرفته است.

وي اعلام کرد: تحقيقات ثابت کرده ، هرچه پليس به طور بسيار فعال با مردم همکاري و تشريک مساعي داشته باشد، رضايتمندي شهروندان نیز افزايش پيدا مي کند و هر چه رضايتمندي شهروندان از پليس افزایش یابد، ترس آنان از جرم کاهش يلفته و طبيعي است که در اين صورت احساس امنيت نیز ارتقا پیدا می کند.

سرهنگ کریمی، همکاری پليس اصفهان با انجمن اولياء ومربيان در قالب شوراي سياستگذاري آموزش و پرورش را نمونه از یک تعامل دوجانبه بین پلیس با بدنه جامعه توصیف کرد و گفت: اين همکاري و مشارکت باعث پيوندهاي واقعي بين پليس و شهروندان شده و نتيجه آن را می شود در ارتباط مستمر والدین دانش آموزان با کارشناسان مشاوره نیروی انتظامی ملاحظه کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار