کد خبر: 940264
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازگانی سنندج:
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: در شرایط بد اقتصادی و جنگ اقتصادی دشمن به صلاح نیست برخی از مدیران استان محافظه‌کارانه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محمد هلاکو صبح امروز در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که با حضور استاندار در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات مرز باشماق مریوان با وجود تمام وعده‌هایی که داده شده همچنان پابرجاست.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج خطاب به استاندار کردستان اذعان کرد: در نخستین سفر که به مرز باشماق داشتید عنوان کردید در عرض یک ماه از تمام مدیران می‌خواهید مشکلات مرز باشماق را حل کنند، ولی متاسفانه در عمل چیزی ندیدیم.

هلاکو در ادامه اذعان کرد: امروز در شرایط بدی به لحاظ اقتصادی هستیم دشمن در جنگ با ماست ولی متاسفانه برخی از مدیران استان ما هنوز محافظه‌کار هستند و دست به عصا راه می‌روند.

وی اضافه کرد: اگر دنبال رفع این مشکلات و گذر از موانع اقتصادی هستیم باید تفکر جهادی داشته باشیم.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج انبارهای پارسیان موجود در مرز را یکی از موانع و مشکلات سد راه فعالیت بازرگانان عنوان کرد و افزود: قرار بود مساله انبارهای پارسیان در مرز حل شود، اما در این زمینه هم اقدامی نشده است.

هلاکو عنوان کرد: در زمان استاندار قبلی کردستان قرار بود این مساله ظرف یک ماه حل شود، اما هنوز در حد یک مصوبه باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم اگر امکان حل این مشکل نیست مجوز ساخت انبار به بخش خصوصی داده شود چون ظرفیت ساخت انبار در بخش خصوصی استان وجود دارد.

هلاکو افزود: نابسامانی و تعلل و تاخیر در ایجاد زیرساخت‌های از مشکلات مرز باشماق عنوان کرد و گفت: بازدیدهای متعدد و موازی توسط دستگاه‌های متولی این حوزه موجب شده روند ورود تا خروج کالا به کندی صورت گیرد و این یکی از مشکلات حاد مرز باشماق مریوان است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اضافه کرد: دیب‌زنی یکی دیگر از مشکلات و موانع سد راه صادرات در مرز رسمی باشماق است که انتظار می‌رود به چنین مواردی توجه کرد و رویه جدیدی را اتخاذ کرد.

هلاکو در پایان یادآوری کرد: هنگ مرزی هم در حال حاضر بیشتر از گمرک کالاها را بازدید می‌کند که با استفاده از دستگاه ایکس‌ری، بازرسی هنگ مرزی حذف شود.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر