کد خبر: 943120
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
فرمانده سپاه عاشورا:
فرمانده سپاه عاشورا گفت: باگذشت 30 سال از دوران دفاع مقدس نتوانستیم ابعاد شخصیتی فرماندهان و نابغه‌های جوان ایران اسلامی را به ملت و جوانان به‌خوبی معرفی کنیم.

 سردار عابدین خرم  در نشست خبری ستاد کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری‌افشردی در صدا و سیما با بیان اینکه شهید باقری متعلق به این استان بوده و پدر این شهید از این دیار و سرزمین بر خواسته‌اند، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در انقلاب و دفاع مقدس یکی از الگوها و نمونه‌هایی هستند که بیش از این به‌عنوان یکی از الگوهای جریان‌ساز انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن توانستند هم خودشان سرمایه‌گذاری کنند و هم از لحاظ فکری و فرهنگی و شخصیتی نمونه باشند.

وی افزود: شهید حسن باقری در ابتدا یک خبرنگار بود و به‌عنوان یک خبرنگار وارد صحنه انقلاب شد اما به دلیل خودسازی‌های انقلابی این استعداد ناب به‌سرعت شکوفا شده و برتری و اوج خود را در دفاع مقدس نشان داد.

فرمانده سپاه عاشورا اضافه کرد: شهید حسن باقری در مدت کمتر از سه ماه از گذشت دوران دفاع مقدسبا وجود اینکه دوره‌های نظامی و کالجی را ندیده بود در یادداشت‌های خود گفته بودند، باید جسارت داشته باشیم و به خودمان جرات دهیم، این‌گونه جنگیدن فایده ندارد، باید استراتژی جنگ را عوض کنیم.

وی ادامه داد: در اولین حضور بررسی برای شرایط جنگ همه طراحان به این نتیجه رسیدند که یک استعداد برتر در دفاع مقدس در حال شکوفا شدن است و باید در طراحی جنگ نقش اساسی را داشته باشد.

سردار خرم بابیان اینکه در یک سال اول جنگ اوضاع خوب نبود و به دنبال اشغال شهرها یکی پس از دیگری توسط دشمن و حضور بنی‌صدر در فرماندهی نیروهای مسلح، عملیات‌ها پاسخگو نبود، در چنین شرایطی این شخص را مقام معظم رهبری کشف و به فرماندهان آن زمان معرفی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهید حسن باقری در مدت‌زمان حضور در مسؤولیت در حوزه اطلاعات جنگ و معاونت اطلاعات سپاه، جنگ را اداره کرده و  شرایط دفاع مقدس را به نفع ایران تغییر داد و همان نقشی را که شهید بهشتی برای امام و انقلاب انجام داد، شهید حسن باقری هم برای جنگ داشت.

فرمانده سپاه عاشورا با تأکید بر اینکه همه این شهدا الگو هستند ادامه داد: اما باگذشت سی سال از دوران دفاع مقدس نتوانستیم ابعاد شخصیتی فرماندهان و نابغه‌های جوان ایران اسلامی را به ملت و جوانان به‌خوبی معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف عمده کنگره و اجلاسیه بررسی و شناسایی و تبیین ابعاد شخصیتی شهید باقری و معرفی به‌عنوان یکی از الگوهای دفاع مقدس برای جوانان است، گفت: اگر به‌خوبی این شهدا و نابغه‌ها و استعدادهای برتر معرفی کنیم، می‌توانند برای جامعه ما الهام‌بخش باشند.

سردار خرم اضافه کرد: قرار بر این است هرساله کنگره ملی در این خصوص در کشور برگزار شود که دومین استان برگزار کننده کنگره با توجه به تعلق داشتن شهید حسن باقری به این سرزمین در آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری کنگره 4 اجلاسیه نیز از 4 بهمن‌ماه شروع و تا 9 بهمن ادامه دارد، هر چقدریاد و خاطره این مردان بزرگ معرفی شود، مطمئناً کسانی این‌ها را دنبال خواهند کرد که اگر عرصه‌های انقلاب به آن‌ها نیاز داشته باشد می‌توانند خط‌شکنی کنند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به آغاز بهمن‌ماه اظهار داشت: ایام بهمن‌ماه روزهای شکوه و عظمت ملت ایران است، امیدواریم کنگره بزرگداشت شهید حسن باقری از ابعاد مختلف منعکس‌شده و زوایای پیدا و پنهان این جریان فرهنگی به‌خوبی در جامعه استان و در جامعه ایران اسلامی منتشر و تکثیر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر