کد خبر: 1031787
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی گفت: در مانور عملیاتی ۲روزه، بیش از ۴۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف و متوسط در شهرها و روستاهای استان با تبدیل سیم‌های مسی به "کابل خودنگهدار" و در راستای بهبود ولتاژ مشترکان، بهینه‌سازی یا اصلاح می‌شود.

اکبر فرج نیا  اعلام کرد دومین مانور سراسری "تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع نیروی برق کشور" در ۲ محور اصلاح روشنایی معابر و رفع ضعف ولتاژ شبکه نیز در حال انجام است و در این مانور شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به صورت جهادی بیش از ۱۱ هزار چراغ روشنایی معابر و شبکه‌های مربوطه را ساماندهی می کند.

وی گفت: از این ۱۱ هزار چراغ، هشت هزار دستگاه چراغ ۲۵۰ وات و سه هزار دستگاه نیز چراغ ۱۵۰ وات خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود بر اثر این اقدام، علاوه بر کاهش تلفات انرژی از شبکه، حدود ۲.۴۵ مگاوات نیز قدرت صرفه‌جویی در مصرف برق حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ۱۹ مدیریت تابعه خود با به‌کارگیری ۴۵۰ نفر از نیروهای فنی در قالب ۱۰۲ گروه عملیاتی در حوزه "تعدیل شبکه روشنایی معابر" و "اصلاح ضعف ولتاژ" در این مانور حضور دارد، اظهار کرد: در این مانور وضعیت برق حدود ۲ هزار و ۵۱۲ مشترک دارای ضعف ولتاژ در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی، تجاری و عمومی نیز بهبود می یابد.

نهضت تبدیل شبکه فشار ضعیف سیمی به " کابل خودنگهدار" در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: به منظور نوسازی و افزایش تاب آوری شبکه فشار ضعیف که بیشتر با سیم مسی با متوسط عمر ۲۵ سال می باشد، نهضتی را با عنوان "اصلاح شبکه فشار ضعیف با رویکرد تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار" کلید زده است.

فرج نیا طول شبکه فشار ضعیف مورد هدف، در زمان شروع این طرح جهادی که از اول آذرماه سال جاری آغاز شده است، را ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: میزان اعتبار مورد نیاز جهت اجرای کامل این طرح جهادی به بهای زمان شروع طرح، افزون بر ۸۱۲ میلیارد تومان برآورد می شود.

 وی افزود: با اجرای این طرح تمام تیرهای فشار ضعیف آسیب دیده تعویض و تیرهای واقع شده در وسط کوچه ها و معابر، ساماندهی شده و مشکل حریم، به خصوص در روستاها مرتفع می شود.
 وی در خصوص مدت زمان اجرای طرح اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی ، مدت زمان اجرای این پروژه حدود ۲ سال برآورد می شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه جاری، اکیپ های عملیاتی در شهرها و روستاهای تابعه در سطح ۲۱ شهرستان حوزه خدماتی شرکت به صورت جهادی کار اجرای پروژه "تبدیل شبکه فشار ضعیف مسی به کابل خودنگهدار" را انجام می‌دهند، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های منسجم، از ابتدای آذر ماه جاری حدود ۱۷۰ کیلومتر از طرح مذکور انجام شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال، نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر از این پروژه مهم به اتمام برسد.

 فرج نیا با اشاره به مزایای کابل خودنگهدار، گفت: افزایش تاب آوری و قابلیت اطمینان شبکه، بهبود ولتاژ و تعادل بار با حذف شبکه تکفاز به خصوص در روستاها، کاهش تلفات فنی و غیرفنی، به حداقل رسیدن سرقت شبکه و سرقت انرژی، افزایش ایمنی و کاهش حریم، کاهش خاموشی ها و قطعی ها به خصوص در مواقع طوفانی و کاهش انرژی توزیع نشده، جلوگیری از قطع اشجار در خیابان‌های شهر و بلوارها جزو مزایای اجرای این طرح است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر