کد خبر: 1155496
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که آسمان این کشور بر روی پرواز‌های حامل مقامات دولتی ارمنستان از جمله نخست وزیر این کشور بسته شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیون روسیه ۲۴ اعلام کرد که آسمان این کشور به روی پرواز‌های VIP حامل مقامات ارمنستانی ازجمله نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، بسته شده است.

ترکیه چند روز پیش هم آسمان خود را به روی پرواز‌های شرکت هواپیمایی فلای وان ارمنستان بسته بود.

دلیل این اقدامات مقامات ترک، افتتاح یک بنای یادبود در ایروان در گرامیداشت قربانیان عملیات امپراتوری عثمانی مورد ادعای ارمنستان است که مقامات ارمنی می‌گویند در این عملیات ۱.۵ میلیون نفر ارمنی قتل‌عام شدند.

وزارت امور خارجه ترکیه، افتتاح این بنای یادبود را محکوم کرده و می‌گوید: این اقدام گرامیداشت تروریست‌هایی است که شهروندان و دیپلمات‌های ترکیه را به قتل رسانده‌اند.

وزیر امور خارجه ترکیه گفته؛ پرواز‌های مقامات ارمنستانی به صورت روزانه از آسمان ترکیه عبور می‌کردند، اما ما حالا آن را بسته‌ایم و آن‌ها نباید ناراحت شوند.

پیش از این خبرگزاری آرمن‌پرس ارمنستان گزارش داده بود که ترکیه آسمان خود را به روی پرواز‌های شرکت هواپیمایی فلای‌وان ارمنستان بسته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار