کد خبر: 1157175
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
انتقاد از خودداری بانک‌ها از پرداخت تسهیلات
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد برخی بانک های عامل در استان، گفت: متاسفانه برخی بانک ها از پرداخت تسهیلات اشتغال خودداری می کنند و برای این اقدام خود بهانه های مختلفی دارند که مورد قبول نیست.

به گزارش جوان آنلاین از تبریز، حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ظهر امروز در جلسه هماهنگی کمیته اشتغال استان، با بیان اینکه مهلت پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ تا تیر ماه امسال تمدید شده است، اظهار کرد: تاکنون ۳۵ درصد این تسهیلات از سوی بانک های عامل پرداخت شده است و دستگاه ها و بانک ها تا ۲ ماه فرصت دارند که ۶۵ درصد باقیمانده را پرداخت کنند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک های عامل در استان، اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک ها از پرداخت تسهیلات اشتغال خودداری می کنند و برای این اقدام خود بهانه های مختلفی دارند که مورد قبول نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به تعهد ایجاد اشتغال ۴۷ هزار و ۱۶۵ در سالجاری در استان اشاره کرد و گفت: این تعهد به دستگاه های اعلام شده و توزیع شهرستانی آن در حال انجام است و انتظارمان از دستگاه‌ها این است هر چه زودتر توزیع شهرستانی ایجاد اشتغال را برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات انجام دهند.

ایجاد و راه اندازی سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور

فتحی از ایجاد و راه اندازی سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۹ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های عامل استان در این سامانه بارگذاری و سال گذشته ۷۱۳ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد، گفت: امسال این تسهیلات به ۱۹۰ میلیارد تومان افزایش یافته که سقف هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان و سقف کارفرمایی تا حدود چهار میلیارد تومان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر