کد خبر: 1170757
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
منابع سوری خبر دادند که گروهک تروریستی «هیئه تحریرالشام» (جبهة النصره سابق) ۸ عضو خود را به اتهام جاسوسی برای روسیه و آمریکا اعدام کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، منابع آگاه در استان ادلب سوریه به شبکه المیادین گفتند که گروهگ تروریستی «هیئه تحریرالشام» (جبهة النصره سابق) در روز‌های اخیر هشت عضو خود را به اتهام همکاری با روسیه و ائتلاف آمریکایی اعدام کرده است.

به گفته این منابع، این تعداد افراد از زندان مرکزی ادلب به سمت یکی از معادن سنگ در نزدیکی روستای «قاح» در مجاورت مرز ترکیه انتقال یافته و در آن با شمشیر اعدام شده‌اند. معدن سنگی که تروریست‌ها در آن از زندانیان به عنوان نیروی کار بهره‌کشی می‌کنند.

این تعداد افراد پیش از این در یک عملیات امنیتی گسترده در ماه گذشته میلادی دستگیر شده بودند. طی این عملیات ده‌ها نفر از فرماندهان و اعضای این گروهک به خصوص در بخش حفاظت امنیتی و گذرگاه‌ها و فرماندهان میدانی دستگیر شدند، آن‌ها متهم هستند که مختصات مراکز و نقاط حساس را برای روسیه فرستاده‌اند تا در حملات هوایی مورد استفاده قرار گیرد، از جمله حمله هوایی اخیر به زندان «الجولانی» که مخصوص عناصر داعش و زیر زمین بود که طی این حمله به طور کامل ویران و تمامی افراد داخل آن نیز کشته شدند.

منابع آگاه به المیادین گفتند که سازمان اطلاعات فرانسه اطلاعات این جاسوس‌ها را در اختیار «محمد الجولانی» سرکرده هیئه تحریرالشام قرار داده است.

اعدام این تعداد عضو تحریرالشام در شرایطی است که طی یک ماه اخیر جنگنده‌های روسیه و سوریه بار‌ها مواضع این گروهک را در استان ادلب هدف قرار داده‌اند و دور جدیدی از حملات آغاز شده است.

در این راستا دریاسالار «اولگ گورینوف»، رئیس «مرکز روسی آشتی در سوریه» در تاریخ هشتم تیر ماه گفت که روسیه با حملات دقیق هوایی، نقاط تجمع تروریست‌های «هیئه تحریر الشام» در استان ادلب در شمال غرب سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته او حملات هوایی بسیار دقیق تا غلبه کامل بر گروه‌های مسلح در ادلب ادامه خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار