کد خبر: 1170766
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
یک رسانه کره‌ای خبر داد که هواپیما‌های شناسایی ایالات متحده حریم هوایی بر فراز منطقه آبی اقتصادی کره شمالی را بیش از ۳۰ بار در ماه جاری میلادی نقض کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از یک رسانه کره شمالی خبر داده هواپیما‌های شناسایی ایالات متحده حریم هوایی بر فراز منطقه انحصاری آبی اقتصادی کره شمالی را بیش از ۳۰ بار از دوم تا ۱۰ ژوئیه (۱۱ تا ۱۹ تیر) نقض کردند.

در این گزارش آمده است: از آغاز ژوئیه، دارایی‌های شناسایی آمریکا مرتباً اقدامات جاسوسی تحریک‌آمیز مرتکب می‌شوند که دیگر قابل چشم‌پوشی نیست.

به نوشته این گزارش، «در نتیجه (این اقدامات)، تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره در حال نزدیک شدن به بدترین بحران است. وسایل شناسایی هوایی نیرو‌های آمریکا به طور غیرقانونی بیش از ۳۰ بار بین دوم تا ۱۰ ژوئیه به منطقه آبی اقتصادی که در آن حاکمیت کره شمالی اعمال می‌شود، وارد شدند. در پاسخ، کره شمالی جت‌های خود را روانه کرد و هواپیما‌های شناسایی آمریکا را بیرون راند و با این کار هشدار واضح و محکم به آمریکا ارسال کرد».

خبرنگار نظامی این رسانه کره شمالی اعلام کرد: این تجلی آشکار اراده کره شمالی در دفاع از صلح و صبر آن برای جلوگیری از درگیری نظامی و کنترل وضعیت خطرناک کنونی است که می‌تواند به بدترین بحران در شبه‌جزیره کره منجر شود؛ جایی که تسلیحات هسته‌ای رو در روی تسلیحات هسته‌ای قرار دارند.

اوسط این هفته هم «کیم یو جونگ» معاون مدیر کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر رهبر این کشور گفت یک هواپیمای شناسایی آمریکا وارد حریم هوایی بر فراز منطقه اقتصادی کره شمالی شد. او بامداد سه‌شنبه هشدار داد در صورت تداوم پرواز‌های غیرقانونی ارتش آمریکا نزدیک این کشور، هواپیما‌های آن با «پرواز بسیار بحرانی» روبرو خواهند شد.

یک سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی هم گفته بود هواپیما‌های شناسایی آمریکایی حریم هوایی این کشور را چند بار از دوم تا نهم ژوئیه نقض کردند.

علی‌رغم هشدار‌های پی‌درپی کره شمالی، نیرو‌های ایالات متحده و کره جنوبی در سال جاری رزمایش‌های هوایی و دریایی انجام دادند که شامل یک ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب‌افکن‌های سنگین می‌شد. در ماه گذشته نیز یک فروند زیردریایی اتمی آمریکا برای اولین بار در شش سال اخیر در بندر «بوسان» پهلو گرفت تا به تنش‌ها با کره شمالی بیش از پیش دامن بزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار