کد خبر: 1174868
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در این کشور حوزه اسکاندیناوی، طی نامه‌ای به وزارت امور خارجه سوئد ضمن محکوم کردن شدید هتک حرمت متعدد قرآن اعلام کردند که این اقدام در تضاد با منشور سازمان ملل است. سفارت عراق در سوئد: هتک حرمت قرآن با منشور سازمان ملل در تضاد است

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در سوئد در نامه‌ای، هتک حرمت‌های متعدد قرآن در کشور پادشاهی سوئد را به شدت محکوم کردند.

در این نامه که خطاب به وزارت امور خارجه سوئد نوشته شده، آمده است: «این اعمال منجر به تحریک به نفرت و تبعیض علیه افراد یا گروه‌هایی می‌شود که به دین یا اعتقاد خاصی معتقدند».

سفارت عراق و نمایندگان کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در این نامه تاکید کردند: «اعطای مجوز برای آتش زدن قرآن کریم از سوی مقامات سوئد پیامی را ارسال می‌کند که مفادش این بوده که اقدامات تهاجمی که اعتقادات را هدف قرار می‌دهد اقدامی قابل قبول است این در حالی است که این اقدامات به صورت مستقیم با قطعنامه‌های مختلف سازمان ملل و بند‌های ۱۹ و ۲۰ منشور بین‌المللی در زمینه حقوق مدنی و سیاسی مغایرت دارد».

در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشور‌های اروپایی، اعضای یک گروه افراطی سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. این اقدام، چندمین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بود که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

دانمارک و سوئد در این خصوص ابراز تاسف کرده‌اند، اما مدعی هستند نمی‌توانند تحت قوانین در حمایت از آنچه «آزادی بیان» می‌خوانند، مانع چنین اقداماتی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار