کد خبر: 1175387
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
با تداوم آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان، ایتالیا و آمریکای شمالی و استرالیا، رقابت برای توسعه فناوری‌های واکنش زودهنگام و ابداع راه‌هایی برای پیش‌بینی دقیق آن ادامه دارد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، بهترین روش مهار آتش‌سوزی‌ها از طریق واکنش زودهنگام است، این همان چیزی است که مدل‌های جدید که نظارت مداوم را با هوش مصنوعی ترکیب می‌کنند، از آن استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی Pano که بیش از 2.4 میلیون هکتار (6.2 هکتار) زمین در کالیفرنیا، کلرادو، اورگان، واشنگتن، آیداهو و مونتانا را تحت پوشش دارد، به استارتاپ پیشرو در حوزه هوش مصنوعی تبدیل شده و پیش بینی آتش سوزی های جنگلی را هدف قرار داده و اکنون فعالیت های خود را در استرالیا برای ایجاد بزرگترین شبکه شناسایی آتش سوزی گسترش می دهد.

این فناوری مبتنی بر شناسایی خطر آتش سوزی به صورت آنی، ارزیابی تهدیدها و هشدار دادن به گروه های واکنش سریع و ارائه داده های جامعی است که منجر به صرفه جویی زمانی می شود.

دوربین‌هایی که می‌توانند یک فضای 360 درجه را اسکن کنند، در ارتفاعات مستقر می‌شوند و دائماً مناطق مختلف را زیر نظر دارند و به دنبال شناسایی دود هستند. این دوربین‌ها که می‌توانند تا 15 مایل (24 کیلومتر) را در همه جهات ردیابی کنند، فیلم‌هایی با کیفیت بالا می‌گیرند و از فناوری یادگیری عمیق برای شناسایی آتش‌سوزی‌ها، تعیین میزان تهدید و مشخص کردن مکان آنها و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد سرعت احتمالی گسترش آتش استفاده می‌کنند. دقت این فناوری 80 درصد تعیین شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار