کد خبر: 1176377
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: متأسفانه در برنامه هفتم توسعه هیچ بندی در زمینه مبارزه با دخانیات قید نشده است.

به گزارش جوان انلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا مسجدی دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در بیانیه‌ای که بر اساس دستورالعمل‌های رهبری در زمینه برنامه هفتم تنظیم شده است تقاضا‌هایی را مطرح کرده است.
وی اضافه کرد: مافیای عظیم دخانیات از اعمال مالیات واقع بینانه بر دخانیات ممانعت می‌کند.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: سازمان برنامه و بودجه ۲۲ هزار میلیارد ریال مالیات بر دخانیات تقاضا داشت که در مجلس۶ هزار میلیارد تصویب شد.
دکتر مسجدی افزود: متأسفانه کشت توتون و تنباکو به جای کالا‌های راهبردی و اساسی را در برخی از استان‌ها شاهد هستیم که باید از آن پیشگیری شود.
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما درخواست می‌کنم تا برای پیشگیری از افزایش استعمال دخانیات در بین نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله تلاش کنند.
وی با بیان اینکه نباید دخانیات تبلیغ شود افزود: متأسفانه در تمام مجموعه‌های تلویزیونی خانگی هنرمندان از دخانیات استفاده می‌کنند که حتی در کشور‌های همسایه هم مراعات می‌شود، اما صدا و سیما در زمینه ارائه مجوز به این گونه مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های خانگی به این نکته توجه نکرده است.
وی ادامه داد: طرح پیشگیری از استعمال دخانیات «پاد» در مقطع کلاس هفتم متوسطه اول اجرا شود تا دانش آموز توانایی نه گفتن به رفتار‌های نامتعارف را به دست آورد که این توانایی از بسیاری آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.
دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: در طرح «پاد» با استفاده از فعالیت فرهنگی قانون گرایی را آموزش می‌دهیم.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار