کد خبر: 1184520
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی گفت: در ایام اربعین حسینی از دهم تا بیستم صفر فقط در 40 موکب فعال کمیته مراسم ۵۰۰ جلسه عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان برجسته برگزار شد.

علی اکبر مداحی، مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی و مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به جمع‌بندی از برنامه‌های کمیته مراسم اربعین اظهار داشت: امسال از ١٠ تا ٢٠ صفر مصادف با ۵ و ۱۵ شهریور در حدود ۴۰ موکب، در سه نوبت صبح، ظهر و شب بلافاصله بعد از اقامه نماز جماعت، مراسم سخنرانی و عزاداری برگزار کردیم. البته بعضی از موکب‌های ما تا دو سه روز بعد از اربعین حضور هم حضور داشتند و مجلس عزاداری برپا کردند.


علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام

برگزاری ۵۰۰ جلسه عزاداری با حضور مداحان و سخنرانان مشهور در اربعین​

وی با اشاره به اینکه ۴۰ مراسم پخش زنده تلویزیونی و ۲۰ نوبت پخش تولیدی دعا و زیارت، سخنرانی و روضه و بیش از ۱۰ مورد پخش زنده از شبکه‌های مختلف رادیو در این مدت انجام شد، گفت: جا داردتشکر و قدردانی از مدیران شبکه‌های یک، دو، افق و قرآن و معارف سیما و معاونت صدا تشکر و قدردانی کنم.

مداحی افزود: در ایام اربعین حسینی از دهم تا بیستم صفر فقط در ۴۰ موکب فعال کمیته مراسم، ۵۰۰  جلسه عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان برجسته برگزار شد.

موکب‌هایی که در نجف و کربلا پخش زنده تلویزیونی داشتند

مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی گفت: موکب‌های اصلی مراسم در کربلای معلی که رسانه‌ای بودند و سخنرانی و عزاداری‌های آن‌ها از رسانه ملی پخش شد، شامل موکب صحن عقیله پشت تل زینبیه به نام موکب مرکزی احباب‌الرضا علیه السلام، موکب محبان علی بن ابی طالب علیه‌السلام در باب قبله امام حسین علیه السلام نرسیده به میدان پرچم که سخنرانان و مداحان برجسته کشوری در آن حضور داشتند. در کربلا به دیگر موکب‌های اصلی که جمعیت‌دار بودند هم مداحان و سخنرانان مطرح کشوری اعزام شدند و مراسم در قالب صوت و تصویر ضبط و پخش شد.

وی افزود: موکب‌های اصلی کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین در نجف که برنامه‌های رسانه‌ای داشت، موکب حسینیه آیت‌الله شاهرودی خیابان شارع‌الرسول مقابل بنات الحسن، با همراهی موکب احباب الرضا علیه‌السلام خراسان رضوی بود. در برخی دیگر از موکب‌ها نیز مراسم عزاداری با حضور مداحان و سخنرانان مشهور در شهر نجف برگزار شد.

تعداد بازدید : 3

مداحی حسین طاهری در موکب احباب الرضا در کربلای معلی

 

پخش زنده دعای کمیل و دعای ندبه از نجف و کربلا

مداحی گفت: مراسم دعای کمیل و ندبه در روزهای ۹ و ۱۰ شهریورماه از عمود ۲۸۵ مسیر نجف به کربلا و حسینیه امام رضا(ع) (حسینیه آیت‌الله شاهرودی) در نجف و حسینیه امام رضا(ع)(حسینیه آیت الله شاهرودی) در نجف و در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریورماه در کربلای معلی صحن عقیله بنی‌هاشم برگزار و از رسانه ملی پخش زنده شد.

مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی افزود: ما چهار موکب رسانه‌ای در مسیر نجف به کربلا هم داشتیم که با حضور سخنران و مداح سرشناس مراسم عزاداری برگزار کردند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از کلیه سخنرانان، مداحان، مدیران و خادمان موکب‌ها که در این ایام با کمیته مراسم اربعین حسینی و هیأت رزمندگان اسلام همکاری داشتند، تشکر و قدردانی را دارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر