کد خبر: 1184708
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
یک نظامی سابق آمریکا گفت که این کشور با تشکیل ائتلاف‌های مختلف در شرق آسیا به دنبال ضربه‌زدن به چین است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، یک نظامی سابق ارتش آمریکا می‌گوید هدف این کشور از حضور مستمر در منطقه شرق آسیا، اقدام علیه چین است.

به گزارش اسپوتنیک، «برایان برلتیک» تفنگدار سابق آمریکایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هدف واشنگتن از حضور مداوم در شرق آسیا، آن طور که اغلب می‌گوید، حفظ ثبات در منطقه اقیانوس آرام نیست، بلکه تجزیه این منطقه است.

این محقق مسائل ژئوپولیتیک با اشاره به رزمایش‌های مداوم آمریکا در شرق آسیا گفت که فعالیت‌های اخیر آمریکا با همکاری ژاپن، کره جنوبی، فیلیپین و اخیراً ویتنام، همه در جهت ایجاد ائتلاف‌هایی صورت می‌گیرد که هدف «انزوا و مهار چین» را تامین کنند.

برلتیک، با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به ویتنام، افزود: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، جدیدترین فرد در صف طولانی روسای جمهور آمریکا است که در تلاشی هماهنگ برای محاصره و مهار چین نقش ایفا می‌کند.

این نظامی سابق آمریکا تاکید کرد که آمریکا در پشت لفاظی‌های متناقض خود، سیاستی را دنبال می‌کند که هدف آن نشان دادن این کشور به عنوان تضمین‌کننده صلح و امنیت در منطقه آسیا واقیانوسیه است و در عین حال تلاش می‌کند تا واکنش‌های چین به اقدامات خود در منطقه را غیرمنطقی جلوه دهد.

در این راستا، رئیس جمهور آمریکا به تازگی مدعی شد که اقتصاد چین رو به افول گذاشته است، اما برای این ادعای خود دلیلی ذکر نکرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار