کد خبر: 1190570
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
اژه‌ای تاکید کرد
رئیس قوه قضائیه گفت: در صورتی که قصوری متوجه عاملان حادثه معدنی رزمجاه در طزره که شهریورماه امسال به کشته شدن شش نفر انجامید، وجود داشته باشد با آنها برخورد می شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح سه شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی، در واکنش به بررسی پرونده انفجار در معدن زغال سنگ رزمجاه از مجموعه معادن البرز شرقی که شهریورماه امسال به کشته شدن شش کارگر انجامید، بیان کرد: دستگاه قضائی به دقت پرونده را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه برخورد با عاملان حادثه معدنی دامغان در صورتی که قصوری وجود داشته باشد صورت خواهد گرفت، بیان کرد: دادستان کل کشور با همراهی سایر مسئولان ذیربط اقدامات و تدابیر مقتضی را در این رابطه اخذ کنند.

رئیس قوه قضائیه همچنین ضمن اشاره به تکرار حوادث معدنی به خصوص در مجموعه معادن طزره بیان کرد: در بررسی‌ها مشخص شده که شرکت اداره‌کننده‌ی معدن طزره دامغان چندی قبل در استان دیگری هم مسئول ریزش یک معدن بوده است در نتیجه دادستان کل کشور مأمور بررسی موضوع شده تا اگر قصوری رخ داده حتماً برخورد شود.

محسنی اژه ای با بیان اینکه باید برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد، گفت: چنانچه کارفرمایان در شرکت، اصول و مؤلفه‌های ایمنی را رعایت کرده بودند باید به صورت شفاف و با درستی مدارک را ارائه و تبیین کنند.

وی خواستار بررسی معادن برای عدم تکرار این دست حوادث شد و تاکید داشت: آنطور که دادگستری سمنان اعلام کرده هنوز دستگاه قضائی در انتظار رسیدن جواب پزشکی قانونی و کارشناسی و… است لذا تاکید می‌کنیم که این موضوع باید تسریع شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: تأخیر در رسیدگی و اعلام نظر و بررسی پرونده در بین مردم اصلاً خوب نیست و یک ذهنیت منفی ایجاد می‌کند لذا از دادگستری سمنان هم خواسته‌ایم این موضوع را سریع‌تر رسیدگی کند.

به گزارش مهر، انفجار در معدن رزمجاه از مجموعه معادن طزره در شمال دامغان به کشته شدن شش نفر انجامید در پنج سال اخیر ۹ کارگر در همین معادن جان داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار