کد خبر: 1193978
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹
منابع عبری زبان اعلام کردند که به‌دنبال عملیات طوفان الاقصی خروج سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله در بورس رژیم صهیونیستی شتاب گرفته است.

جوان آنلاین: سرعت خروج سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله در بورس که ز رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کنند، در دو هفته گذشته پس از کاهش شدید قیمت سهام در بحبوحه گسترش درگیری بین این رژیم و گروه‌های مقاومت فلسطین به دیگر جبهه‌ها، افزایش یافته است.

به گزارش فارس، داده‌های شرکت خدمات مالی لیپر رژیم صهیونیستی گزارش داد که صندوق iShares MSCI اسرائیل خروج خالص سرمایه‌گذاری‌های ۲.۵ میلیون دلاری را طی دوره ۹ تا ۲۰ اکتبر ثبت کرد و دارایی‌های آن را به ۱۱۱.۶۲ میلیون دلار رساند. براساس همین اطلاعات، این صندوق در مدت مشابه ۱۳.۸ درصد کاهش داشته است.

سامی سوزوکی، رئیس سهام بازار‌های نوظهور در Alliance Bernstein گفت: بازار عدم اطمینان را دوست ندارد و واضح است که در حال حاضر عدم اطمینان زیادی وجود دارد.

استیون شونویلد، (Steven Schoenfeld) مدیرعامل شرکت Market Vector Indexes که شاخص ۷۸.۴ میلیون دلاری صندوق Bluestar Israel Technolog را ایجاد کرده است، گفت: عملکرد صندوق‌های ETF در اسرائیل قبل از حمله حماس کمتر از اکثر همتایان خود بود، اما عملکرد از آن زمان به دلیل کاهش بازار سهام و کاهش قابل توجه ارزش شکل اسرائیل در سه هفته گذشته بدتر شده است.

ارزش شکل اسرائیل به‌دنبال عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) در هفتم ماه اکتبر جاری آغاز شد، همچنان رو به کاهش است.

نرخ مبادله شکل در برابر دلار به بیش از چهار شکل کاهش یافته و نزدیک به پایین‌ترین سطح در بیش از هشت سال اخیر در نوسان است.

تلاش‌های بانک مرکزی رژیم صهیونیستی هم که در نهم اکتبر اعلام کرد برای محافظت از شکل، ۳۰ میلیارد دلار به بازار‌های محلی تزریق می‌کند، ناموفق بود و تاثیری در جلوگیری از سقوط ارزش شکل نداشت.

صندوق فناوری Bluestar Israel که سهام فناوری اسرائیل را زیر نظر دارد، خروج ۱.۹ میلیون دلار از ورودی‌های خالص را به ثبت رساند که در مدت مشابه ۹ درصد کاهش یافت.

صندوق نوآوری ARK Israel به ارزش ۷۵.۴ میلیون دلار نیز طی دو هفته گذشته ۷.۲ میلیون دلار برداشت را ثبت کرد که در مدت مشابه ۱۲.۳ درصد کاهش داشت.

بانکِ هاپوعلیم رژیم صهیونیستی یک هفته پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی هزینه خسارات اقتصادی که اسرائیل در رویارویی کنونی خود با حماس متحمل خواهد شد را حدود هفت میلیارد دلار برآورد کرده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار