کد خبر: 1195978
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
امام جمعه تبریز با انتقاد از وضعیت نامطلوب سنگ فرش‌های ارک و ولیعصر تبریز گفت: در این مکان‌ها برخی دختران و زنان رفتارهایی می‌کنند که دور از شان و رفتار یک زن بوده و قابل تاسف است.

به گزارش جوان آنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در باب موضوع مهم و مبتلا به شهر تبریز،با انتقاد از وضعیت نامطلوب اجتماعی( بی‌حجابی و رفتار زننده) در برخی مناطق تبریز اظهار کرد: در سنگ‌فرش‌های ارک و ولیعصر تبریز برخی دختران و زنان رفتارهایی می‌کنند که دور از شان رفتار یک زن بوده و قابل تاسف است. 

وی افزود: در جامعه می‌بینیم برخی زنان برای دیگران آرایش می‌کنند! ای خانم‌ها و آقایان پس غیرت کجا رفت؛ اصلا مساله شرعی را بگذاریم کنار پس این غیرت و نجابت کجا رفت؟ چرا اینقدر بی‌توحهی از سوی خانواده‌ها صورت می‌گیرد؟

امام جمعه تبریز با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) فرمودند بهترین زنان پنج دسته‌اند، ادامه داد: زنانی که ساده هستند، بی‌آلایش و دل‌رحم، خوش‌خو، خوش‌اخلاق، همدل،همراه و مدافع همسر در نبود او باشد.

توصیه  در باب ازدواج

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وقتی فردی اقدام به ازدواج می‌کند، خانواده‌های طرفین باید قبل از ازدواج زمینه دیدار دختر و پسر را با حفظ حرمت های شرعی فراهم کنند، گفت: دیدا می شود که برخی افراد غیرتمند اجازه نمی‌دهند خواستگار قبل از عقد دختر مورد نظرش را ببینید در حالی که این دستور خداست و این دیدار با حفظ حریم‌ها و اطلاع خانواده‌ها لازم است تا با آشنایی حداقلی حتی، زندگی‌ها حفظ شود و خدای ناکرده به دلیل عدم شناخت، باعث اختلاف و طلاق نشود. 

وی ادامه داد: بعد از اینکه دختر و پسر به نتیجه رسیدند،ازدواج  و پیوند مبارک برای رضای خدای متعال، سربگیرد و خدایی ناکرده تنها مسائل شهوانی، ظاهری و مادی مطرح نباشد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: در امر ازدواج نباید با عجله برخورد کرد و لازمه آن بررسی و تحقیق است؛ شناخت و تحقیق از راه‌های درست و ملمول لازمه این امر مهم است و نباید آن را سر سری گرفت زیرا باعث خسران خواهد شد. 

وی با اشاره بر اینکه بهترین زنان آنانی هستند که فرزندآور، پاکدامن، عزیز در خانواده، فروتن، متواضع، زینت‌گر برای همسر، خودنگهدار در برابر نامحرم و مطیع همسر باشند. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر