کد خبر: 1202231
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر شورای شهر مشهد گفت: ایده های اجرایی که به حل مسائل شهر به خصوص مشکلات حاشیه شهر منجر شود توسط مدیریت شهری خریداری خواهد شد. قث
شهربانو بشکنی

مجید طهوریان عسکری.  در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان اولین رویداد ملی تبلور ایده ها و خلق فرصت ها در محلات حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: مشهد مقدس با توجه به پتانسیل های موجود نخبگانی خود می‌تواند به عنوان مرکزی ویژه در سطح منطقه آزاد علمی در جهان اسلام شناخته شود.

طهوریان عسکری بیان داشت: از همه همکاران در شهرداری مشهد بابت نقش آفرینی و ایجاد رویداد تبلور ایده ها که برای اولین بار در سطح ملی انجام می‌شود تشکر میکنم.

وی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم مشهد شهر درون استانی و ملی نیست بلکه یک شهر فراملی است عنوان کرد: به سبب اهمیت فوق العاده زیاد شهر مشهد سبب شد تا در شورای ششم شعار خود را «مشهد، جهانشهر برکت و کرامت» اعلام کنیم.

طهوریان عسکری افزود: قبل از انتخابات جهت ورود به شورای ششم نیز عقیده داشتم برای اداره بهتر، ارزان و شایسته شهر مشهد الرضا(ع) باید علم و دانش را در جای خود به بهترین شکل مورد استفاده قرار دهیم.

رئیس کمیسیون ویژه حاشیه شهر شورای شهر مشهد با بیان اینکه نتیجه بهره گیری از علم و دانش در مدیریت شهر منجر به برگزاری اولین رویداد تبلور ایده ها در مشهد شد تصریح کرد: از شهردار مشهد بابت ایجاد اداره کل خلاقیت و نوآوری تشکر ویژه دارم زیرا اعتقاد دارم فرصت بی‌نظیر برای ارتباط نظام نخبگانی با مدیران شهری به وجود آمده است.

وی اشاره به اینکه مسئله مهم و چالش پیش رو، نبود ایده های جدید و نو برای حل مسائل پیش رو در مشهد است گفت: با استفاده از ظرفیت بی نظیر در جامعه نخبگانی شهر و جلوه آن یعنی کارخانه نوآوری که توسط همکارانمان در دوره پنجم ایجاد شد میتوانیم بسیاری از مشکلات را با بهره گیری از پنجره علم و فناوری برطرف کنیم.

طهوریان عسکری با اشاره به توجه جدی مدیریت شهری ششم به مسئله حاشیه نشینی یادآور شد: بودجه شهرداری را از شورای پنجم در شرایطی تحویل گرفتیم که ۳۰ درصد از منابع عمرانی شهر به حل مسائل زیرساختی و کاربردی حاشیه شهر اختصاص یافته بود که این میزان در دوره ششم به ۵۲ درصد افزایش یافت.

عضو شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات حاشیه شهر مشکل مالی نداریم گفت: برای اولین بار در شهر مشهد با رویکرد و در نظرگیری نقش مشارکت مردم از شهروندان ساکن مناطق کم برخوردار سوال پرسیدیم که الویت شما برای رفع مشکلات منطقه تان چیست و نهایتا پس از پاسخگویی ساکنین و سنجش بیشترین درخواست ها نسبت به تامین آنها اقدام شد.

وی با تاکید بر اینکه در مسئله حاشیه شهر مشکل اصلی پول نیست گفت: باید به همراه جامعه نخبگانی به سوی مسائل حاشیه شهر برویم تا با خلق ایده های جدید و نگاهی متفاوت و کارشناسی اقداماتی دائمی و ماندگار انجام دهیم.

طهوریان عسکری بیان‌داشت: خیلی تلاش کردیم نگاه سرمایه گذاری در محلات حاشیه شهر را جدی کنیم اما تمام تلاشمان نشان میدهد که موفق نبودیم و تنها ۳ درصد توانستیم ظرفیت های سرمایه گذاری را در مشهد به حاشیه شهر منتقل کنیم

وی افزود:یک سوم جمعیت در حاشیه شهر است اما برای سرمایه گذار انگیزه نمی شود تا این سرمایه گذاری صورت بگیرد از این رو از پژوهشگران، اساتید و دانشگاهیان برای این موضوع کمک می طلبیم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار