کد خبر: 1203028
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: ۱۳ هزار و ٢٠۴ نفر از اتباع کشور افغانستان توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد طرد و به کشورشان بازگردانده شدند.

جوان آنلاین: سرتیپ دوم مجید شجاع روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای برخورد با حضور غیر قانونی اتباع کشور‌های خارجی در کشور، این تعداد تبعه غیر مجاز طی یک هفته گذشته شناسایی شدند.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد: این اتباع از طریق دروازه‌های مرزی دوغارون طرد و به نماینده کشور افغانستان تحویل داده شدند.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی تاکید کرد: اتباع کشور افغانستان که به صورت غیرقانونی قصد ورود داشته و یا به صورت غیر مجاز در داخل کشور حضور دارند دستگیر و از کشور اخراج می‌شوند.

وی تاکید کرد: اتباع افغانستانی که قصد ورود به کشور را دارند باید از طریق دروازه‌های رسمی و قانونی وارد شوند.

کشف بیش از ۲۳ هزار لیتر سوخت قاچاق

سردار شجاع همچنین گفت: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان هنگ تایباد در ایست و بازرسی ۱۷ شهریور و پست کنترل و مراقبت مرزی بیش از ۲۳ هزار و ۸۳۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش پنج میلیارد و ۲۰۳ میلیون ریال را کشف کردند.

وی افزود: کشف این سوخت قاچاق از ۲ دستگاه خودروی ترانزیتی توسط مرزبانان فرماندهی خراسان رضوی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی صورت گرفت.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی اضافه کرد: مقادیری سوخت قاچاق نیز برای خروج از کشور در فرصت مناسب توسط سودجویان در مکانی انبار شده بود که توسط مرزبانان کشف شد.

به گزارش ایرنا حدود ۳۲۸ هزار مهاجر افغانستانی که به صورت غیرقانونی طی نیمه نخست امسال در ایران حضور داشتنند، از مرز‌های خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شدند.

استان خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار