کد خبر: 1203375
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی جلسه هم اندیشی کمیته طرح و برنامه شورای دادرسی قوه قضاییه با موضوع بررسی دستورالعمل هوشمند سازی و الکترونیکی شدن فرایندها و پرونده های قضایی در مشهد برگزار شد.
فریبا کیانی

 در این جلسه که با حضور جمعی از مسئولان و همچنین دکتر کاظمی فرد رئیس مرکز فناوری آمار و اطلاعات قوه قضاییه و حجت الاسلام والمسلمین خلیلی رئیس شورای قضایی خراسان رضوی برگزار شد دکتر کاظمی فرد بر لزوم اصلاح فرایندها و الکترونیکی شدن اقدامات در چهارچوب سند تحول قوه قضاییه تأکید کرد و افزود: نشست های مختلف کارشناسی در این راستا برگزار شده و تا رسیدن نقطه مطلوب استمرار خواهد یافت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به تأکید ریاست محترم قوه قضاییه بر استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت ها برای ارتقاء خدمت رسانی به مردم شریف گفت: در زمینه پرونده های الکترونیک در برخی استانها از جمله خراسان رضوی اقدامات خوبی انجام شده که انشاءالله در سطح ملی به دنبال ساماندهی و بهبود آن خواهیم بود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: پیش نویس دستورالعملی در همین زمینه تهیه و به دنبال نهایی کردن آن با استفاده از نظرات مسئولان محترم قضایی کارشناسان و جمعی از متخصصین هستیم تا انشاءالله در کمترین زمان ممکن و بر اساس یک برنامه زمان بندی شده به مرحله اجرا درآید.

دکتر کاظمی فرد با اشاره به برگزاری دادگاه های علنی برخط گفت: یکی از ابعادی که از برگزاری این گونه دادگاه ها مد نظر قرار گرفته بعد آموزشی و آگاهی بخشی این نوع از دادگاه هاست که بارضایتمندی دانشجویان و فعالان عرصه حقوق مواجه شده است .
 همچنین رئیس شورای قضایی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم پیشبرد اهداف متعالی سند تحول قوه قضاییه گفت: برنامه ریزی ها با توجه به امکانات موجود باید بر اساس اولویت ها باشد و اجرای عدالت از مهمترین این اولویت هاست.
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به برخی از بند های سند تحول قوه قضاییه گفت: اقدامات ما باید برای رسیدن به عدالت و اجرای آن ساماندهی شده و در این مسیر الزامی است که به صورت مستمر بدنبال تغییر و تحول باشیم.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: جایگزینی شیوه های نوین در فرایندها به جای روش های سنتی ضمن آنکه موجب تسریع و تسهیل امور می شود باعث ارتقاء رضایتمندی های عمومی از عملکرد دستگاه قضایی خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار