کد خبر: 1203553
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
برای اولین بار توسط کتابخانه دیجیتال رضوی؛
برای اولین بار دسترسی آنی به نسخ خطی دیجیتال مورد نیاز پژوهشگران از طریق سامانه آنلاین کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی فراهم شد. 
سیده سمیه ناصری

 رئیس اداره کتابخانه دیجیتال رضوی با بیان این خبر گفت: با توجه به درخواست پژوهشگران برای دست یابی به نسخ خطی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی، تسهیل روند دسترسی به این منابع در دستور کار کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی رضوی قرار گرفت. 
داوود عیدی در خصوص مدت زمان دستیابی به منابع گفت: فرایند دسترسی به نسخ خطی از طریق سامانه کتابخانه دیجیتال با توجه به لزوم انجام فعالیت های کارشناسی این منابع، حدود 3 تا 5 روز زمان بر بود که در سامانه آنلاین این زمان حذف شده است.
وی ادامه داد: در این سامانه منابعی که قبلا ًکارشناسی شده به صورت کامل، با پرداخت هزینه از سوی متقاضی به صورت آنی در دسترس درخواست کننده قرار خواهد گرفت.
عیدی افزود: در حال حاضر این سامانه با حدود یکهزار نسخه خطی فعال شده و کتابخانه دیجیتال رضوی افزایش نسخ و توسعه فعالیت ها در این زمینه را در دستور کار خود قرار داده است. 
محققان و پژوهشگران می توانند برای دسترسی به سامانه به صفحه تارنمای کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به آدرس https://digital.aqr.ir مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار