کد خبر: 1203864
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
بازار بورس در دو هفته گذشته شرایط مساعدی را تجربه کرد و روز‌های متوالی بر مدار صعود بود، اما این روند از اواخر هفته گذشته تا حدودی تغییر جهت داد و در چهار روز ابتدایی این هفته نیز شاهد بودیم که حرکت ورود پول جدید به بازار معکوس شد
جواد عسکر

جوان آنلاین: بازار بورس در دو هفته گذشته شرایط مساعدی را تجربه کرد و روز‌های متوالی بر مدار صعود بود، اما این روند از اواخر هفته گذشته تا حدودی تغییر جهت داد و در چهار روز ابتدایی این هفته نیز شاهد بودیم که حرکت ورود پول جدید به بازار معکوس شد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بعد از تخلیه بار روانی اخبار مربوط به موضوع تجدید ارزیابی‌ها و جلسه‌ای که در این خصوص در سازمان بورس برگزار شد حالا چشم سرمایه‌گذاران و بازیگران بازار به نتایج عملیاتی این جلسه است که آیا خروجی مشخصی خواهد داشت یا خیر. طی حدود دو هفته اخیر در آذرماه، بازار سهام ۱۱ روز مثبت و ۳ روز منفی را پشت‌سر گذاشته است. به این ترتیب، بازدهی متوسط سرمایه گذاری در بورس تهران برای نخستین بار از ابتدای سال وارد محدوده مثبت ۱۰ درصدی شده است.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۳۱۷ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۴۲ واحد و ارزش روز بازار به ۷ هزار و ۶۲۹ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۲۷۶ واحد کاهش به ۲۵۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۹۹۲ واحد صعود به ۷۵۲ هزار و ۱۱۷ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۱۲۸ واحد صعود به ۴۲۵ هزار و ۹۹۱ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۱۸۴۹ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۶۶۵ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۹۵۵ واحد کاهش به یک میلیون و ۶۳۲ هزار و ۹۳۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۰۹ واحد صعود به رقم ۴ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۹۷ واحد رسید.
نماد اخابر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و حکشتی، شپنا، فارس، کچاد، شبندر، فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۷۰.۰۹ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۲۶۶ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۶ میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگ سهم در قالب ۲۴۶ هزار و ۵۲۰ فقره به ارزش ۹ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار