کد خبر: 1208447
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

جوان آنلاین: حامیان فلسطین با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل منزل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، خودرو این مقام کاخ سفید را با خون مصنوعی هدف قرار دادند. مردم یمن هم در حمایت از مقاومت فلسطین و تأکید بر ادامه مبارزه با استکبار و تقدیر از شهدای نیروی دریایی این کشور، در صعده تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.
با ورود جنگ غزه به چهارمین ماه خود، حامیان مردم فلسطین در سراسر جهان نیز به اعتراضات خود با جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند. به گزارش شبکه المیادین، ده‌ها نفر از فعالان سیاسی حامی فلسطین، پنج‌شنبه شب با تجمع مقابل آنتونی بلینکن، خودروی او را که از دروازه خانه‌اش در مک‌کلین رد می‌شد تا او را به محل کارش برساند، محاصره کردند و رنگ قرمز بر سر راه آن پاشیدند. این معترضان شعار «خجالت بکش» و «جنایتکار جنگی» را سر دادند و به دولت امریکا تأکید کردند که «نسل‌کشی» در غزه را متوقف کند. این تازه‌ترین نشانه خشم از روابط دولت امریکا با رژیم صهیونیستی و افزایش تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی است. پس از استعفای یکی از مقامات ارشد آموزش و پرورش دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا به دلیل «چشم بستن کاخ سفید بر این جنایات»، بایدن حتی با خیزش کارکنان خود نیز روبه‌رو شده است. گروهی از معترضان در خیابان‌های اطراف خانه بلینکن صف کشیده بودند و بنر‌ها و تابلو‌هایی در دست داشتند و خواستار پایان دادن به «مجازات دسته جمعی» فلسطینیان شدند. این دست‌کم دومین باری است که تظاهرات‌کنندگان بیرون از خانه بلینکن تجمع می‌کنند. «جنبش جوانان فلسطین» ۱۵ نفر را به آدرس خانه بلینکن کشاند تا از امریکا بخواهند از کمک به اسرائیل دست بکشند. بلینکن پس از شروع جنگ حماس و رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر بار‌ها به اسرائیل و خاورمیانه سفر کرده است.
از سوی دیگر، مردم یمن هم عصر پنج‌شنبه در حمایت از مقاومت فلسطین و تأکید بر ادامه مبارزه با استکبار و تقدیر از شهدای نیروی دریایی این کشور، در صعده تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند. به گزارش المیادین، تظاهرات گسترده‌ای در شهر صعده در شمال یمن برگزار شد و تظاهرکنندگان با تأکید بر حمایت از مقاومت فلسطین، شعار‌هایی در محکومیت جنایات امریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین پرچم‌های یمن و فلسطین و تصاویری از شهدای نیروی دریایی یمن را به همراه پرچم‌های آزادی و تصاویر عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن حمل می‌کردند. محمد جابر عوض، استاندار صعده در این تجمع مردمی گفت: تظاهرات امروز، اعلام وفاداری و تقدیر از شهدای نیروی دریایی است.

اختلافات در اسرائیل
با طولانی شدن جنگ در غزه، اختلافات بین صهیونیست‌ها هم شدت گرفته است و کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیستی به شدت تحت فشار منتقدان داخلی قرار دارد. به گزارش رسانه‌های فلسطینی، خانواده‌های اسرای صهیونیست پنج‌شنبه شب با حضور در مقابل منزل «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ این رژیم تظاهرات کردند و از مقامات رژیم اشغالگر قدس خواستند «پیش از آنکه فرصت از دست برود» برای آزادی اسرای مذکور با مقاومت فلسطین به توافق دست یابند. تظاهرات این صهیونیست‌ها در حالی است که نشست پنج‌شنبه شب کابینه جنگ رژیم اشغالگر به تنش کشیده شد و نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم را از دیدار با سران شاباک و موساد منع کرد که این امر منجر به اختلافات شدیدی بین طرفین شد. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت گالانت، نتانیاهو را متهم کرده است که برای امنیت اسرائیل، مضر است. همچنین، «یائیر لاپید»، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هم اخبار منتشرشده درباره نشست کابینه این رژیم را مایه ننگ و نشان‌دهنده خطرناک بودن این کابینه دانست و بر ضرورت برکناری او به همراه نتانیاهو تأکید کرد. به گزارش رسانه‌های عربی، لاپید روز جمعه اظهار داشت: این کابینه نمی‌تواند هیچ‌گونه تصمیم راهبردی به نفع «اسرائیل» اتخاذ کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار