کد خبر: 1209278
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک افسر نیروی دریایی این کشور به اتهام جاسوسی برای چین و فروش اطلاعات حساس به دو سال زندان و پرداخت جریمه محکوم شد.

جوان آنلاین: ون هنگ ژائو افسر ۲۶ ساله نیروی دریایی آمریکا در ماه اکتبر (مهرماه) به جرم انتقال اطلاعات حساس نظامی به یک افسر اطلاعاتی چینی اعتراف کرده‌است.

به گزارش ایرنا، وزارت دادگستری آمریکا در همین زمینه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این افسر دیروز دوشنبه به بیش از دو سال زندان و پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ دلار محکوم شده است.

براساس گزارش‌ها این عضو نیروی دریایی آمریکا همراه با جین چائو یکی دیگر از ملوانان آمریکایی، در ماه اوت (مرداد ماه) به اتهام جاسوسی برای چین دستگیر شدند.

ژائو دوماه پس از دستگیری در یک دادگاه فدرال در کالیفرنیا به اتهامات خود شامل توطئه با یک افسر اطلاعاتی خارجی و دریافت رشوه اعتراف کرد.

به گفته مقامات آمریکایی، ژائو که در یک پایگاه دریایی در شمال لس آنجلس مستقر بود، از اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) تا مه ۲۰۲۳ (اردیبهشت ۱۴۰۲) نزدیک به ۱۵ هزار دلار از افسر اطلاعاتی چین دریافت کرده و در عوض، اطلاعات حساسی در مورد امنیت عملیاتی نیروی دریایی آمریکا، تمرینات و زیرساخت‌های کلیدی به چین ارائه داده است.

گفته می‌شود وی همچنین اطلاعاتی در مورد یک تمرین آموزشی دریایی بزرگ در اقیانوس آرام و نمودارهای الکتریکی و نقشه های یک سامانه راداری واقع در اوکیناوا ژاپن را فروخته است.

متیو اولسن دستیار دادستان کل آمریکا در بیانیه‌ای در همین زمینه گفت: ژائو به سوگند خود در دفاع از کشور خیانت کرده و جان سایر افسران حاضر در ارتش آمریکا را به خطر انداخته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار