کد خبر: 1210665
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
در نشستی با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان ارشد دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی درخصوص کم و کیف طرح‌های قرآنی ماه مبارک رمضان و تمرکز بر حفظ موضوعی قرآن کریم بحث و تبادل نظر شد.

جوان آنلاین: حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی درخصوص ویژه برنامه‌های ملی ماه مبارک رمضان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، با اشاره به پیشرفت در حوزه مباحث گفتمانی قرآنی گفت: اگر دستگاه‌های مختلف فرهنگی تبلیغی کشور در امر قرآن با یکدیگر همکاری کنند، ظرفیت موجود می‌تواند به حرکتی بی‌سابقه در طرح‌های قرآنی منجر شود.

به گزارش فارس، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان عنوان کرد: اگر در ماه قرآن شاهد رشد و پیشرفت در موضوعات قرآنی نباشیم باید خود را سرزنش کنیم.

وی همگرایی دستگاه‌های مختلف را امری مهم در موضوع توسعه فرهنگ قرآنی دانست و تصریح کرد: اینکه فضای جامعه به سمت و سوی فرهنگ قرآنی برود و اتمسفر قرآنی در جامعه حاکم شود، برای یک ماه، موفقیت بزرگی است. همچنین اگر بتوانیم اشتیاق جامعه به قرآن را با عملیات گسترده فرادستگاهی ملی و مشترک بین سازمان‌ها و نهاد‌ها بیشتر کنیم و یک خیز عمومی و جریان فراگیر ایجاد کنیم، می‌توان به طرح‌هایی با حضور میلیونی مردم اندیشید که دایره تأثیرگذاری بسیار خوبی داشته باشد.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود گفت: فرصت‌های زیادی در توسعه فرهنگ قرآنی توسط دستگاه‌های مختلف فراهم شده است که اگر بتوانیم با همکاری‌های بین دستگاهی ظرفیت‌های مردمی موجود در جامعه را تقویت و پشتیبانی کنیم، می‌توانیم حرکتی جهانی و پویشی بین‌المللی در زمینه ترویج کتاب‌الله و سبک زندگی قرآنی رقم بزنیم، مهمترین قدمی که باید در این مسیر برداریم، طراحی مسیری برای هم‌افزایی بین دستگاه‌هاست، چون وقتی توان ما به هم گره می‌خورد، رشد تصاعدی پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام قمی، حضور و همراهی مردم در اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن را امری مهم دانست و گفت: اجرای این طرح‌ها اگر در تمام کشور به صورت گسترده انجام شود، با استقبال خوبی از سمت مردم مواجه می‌شود، کما اینکه در مسابقات قرآنی بجنورد که اخیراً برگزار شد، مردم حضوری فعال داشتند و شاهد برگزاری رویداد قرآنی آبرومندی در این شهر بودیم.

رئیس سازمان تبلیغات افزود: طرحی که درباره آن بررسی‌هایی صورت گرفته این است که در موضوع جزء خوانی که در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه برگزار می‌شود، یک آیه به صورت محوری در نظر گرفته شود و با پردازش روانی و رسانه‌ای، بین مردم انتشار یافته و حفظ شده تا به برکت بهار قرآن، باور‌ها و مبانی فکری جامعه به طور ریشه‌ای تقویت شود.

حفظ موضوعی قرآن کریم برای آشناسازی مردم با طرح کلی اندیشه اسلامی

حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت نیز در این نشست با اشاره به کار مشترک قرآنی بین دستگاه‌ها گفت: هدف این طرح بزرگ قرآنی آن است که تعداد بیشتری از مردم قرآن بخوانند و در موضوعات منتخبی که برگرفته از آیات طرح شده در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی آیاتی را حفظ کنند و با آن‌ها بطور عمیق‌تری آشنا شوند.

وی در خصوص متناسب سازی این طرح برای اقشار مختلف جامعه عنوان کرد: خروجی‌های مختلف مناسب کودکان، فرهیختگان، مردم عادی و سایر اقشار در نظر گرفته خواهد شد و این طرح متناسب با تمامی اقشار به اجرا در خواهد آمد.

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به هم‌افزایی دستگاه‌ها عنوان کرد: همراهی خوبی بین دستگاه‌های مختلف در دولت شکل گرفته است و تاکنون علاوه بر سازمان تبلیغات اسلامی و شورای توسعه فرهنگی قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و چند ارگان دیگر، همراهی خود را در این مسیر اعلام کرده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در ابتدای این نشست، ارائه‌ای از این طرح قرآنی و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای ماه مبارک رمضان داشته و جزئیات این طرح را مورد بررسی قرار داد.

حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی هم در ادامه با اشاره به اهمیت نقش مردم در اجرای طرح حفظ قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: مهمترین نکته آن است که مردم این طرح را از خود بدانند و بتوانند نقش‌آفرینی مؤثری در این طرح داشته باشند.

در ادامه مراسم، نمایندگان دستگاه‌های مختلف پیشنهاد‌هایی در خصوص تأثیرگذاری و فراگیری بیشتر طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و هم‌افزایی و همگرایی دستگاه‌های مختلف مطرح کردند و توضیحاتی دادند.

در این نشست نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان صدا و سیما، ستاد کل نیرو‌های مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و سایر نهاد‌ها حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر