کد خبر: 1211909
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفان گفت: امسال بالغ بر ۷۳۱ هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج ثبت‌نام کردند که در این راستا 10 هزار گروه و 15 هزار خانواده در رقابت‌ها حضور دارند.

جوان آنلاین: نشست خبری سی امین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با حضور حجت‌الاسلام احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت بسیج برگزار شد‌.

به گزارش فارس، در این برنامه رضایی گفت: عنوان تعلیم و تربیت در بسیج موضوعات مختلفی را تحت پوشش قرار می‌دهد، که شامل نوجوان، دانش آموزان، دختران، معرفت افزایی و... است.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که اکنون در حال اقدام داریم، اعتکاف نوجوانان است و تلاش ما این است که امسال حضور پررنگ تری از نوجوانان در اعتکاف داشته باشیم.

رضایی درباره برنامه های قرآنی بسیج گفت: موضوع قرآن در بسیج چند بعد دارد، امروز آیین افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن را داشتیم که کار تخصصی می‌کنند، همچنین برای عموم مردم هم در دل مساجد واحد‌های قرآنی داریم که کرسی‌های آموزش و تلاوت در مساجد برگزار می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت بسیج با اشاره به برنامه‌های تبلیغی در حوزه قرآن گفت: محور بعدی کار ما برنامه‌های تبلیغی و ترویجی است که یکی از موضوعات در این راستا برگزاری مسابقات قرآن است.

وی درباره مسابقات قرآن بسیج گفت: سی‌امین دوره مسابقات قرآن بسیج کار خود را آغاز کرده و در حال رسیدن به مراحل پایانی است.

رضایی از محوریت مسجد در برنامه‌های ترویجی و مسابقات قرآن خبر داد و گفت: از دوره گذشته مسابقات وقتی آقا فرمودند مساجد به دیدار هم بروند و در موضوع قرآن با هم رقابت کنند، سازمان بسیج مسابقات را از مساجد آغاز کرد و دو دوره است که کار مسابقات قرآن بسیج از مساجد آغاز می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت بسیج ادامه داد: مرحله اول مسابقات در سطح مساجد کشور برگزار شد و در بالغ بر ۵۰۰ شهرستان مسابقات شهرستانی بین برگزیدگان بین مسجدی برگزار شد و بعد از آن مسابقات استانی و اکنون هم مرحله ملی در حال برگزاری است.

وی از استقبال بالای علاقه‌مندان از مسابقات امسال خبر داد و گفت: امسال بالغ بر ۷۳۱ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که این کار با کد ملی و شماره تماس انجام شد، یکی از دلایل استقبال بالا از رقابت‌ها گسترش رویکرد مسابقات از فردی به گروهی و خانوادگی است که سال قبل هم استقبال بالایی داشتیم. امسال هم ۱۰ هزار گروه و ۱۵ هزار خانواده در مسابقات شرکت کردند.

رضایی افزود: نهایتاً هزار و ۵۰۰ نفر از ۳۱ استان و شهر تهران به مرحله کشوری در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش خانم‌ها و آقایان راه یافتند که در این مرحله کار در دو بخش نیمه‌نهایی و نهایی طراحی شد. مرحله نیمه نهایی به صورت آنلاین برگزار شد و ۳۲۱ برگزیده به فینال کشوری راه یافتند که ان شا الله از ۶ بهمن در جمکران با هم رقابت می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر