کد خبر: 1212104
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیس مرکز طبی کودکان با اشاره به استفاده از ژن درمانی، سلول درمانی و پیوند کبد و کلیه برای کودکان گفت: عمل پیوند قلب به زودی در مراکز درمانی به خصوص در مرکز طبی کودکان انجام می‌شود.

شروین بدو، رئیس مرکز طبی کودکان گفت: ایران از بزرگ‌ترین کشور‌ها در زمینه جراحی قلب کودکان در منطقه است. پوشش واکسیناسیون کشوری و مداخله در شایع‌ترین علل مرگ و میر کودکان زیر پنج سال باعث شد که به بهبود شاخص‌های سلامت در کودکان دست یابیم و این موضوع دستاورد بزرگی در دنیا محسوب می‌شود.
وی اظهار داشت: در گذشته بیماری‌های دستگاه تنفسی و اختلالات گوارشی در کودکان زیر پنج سال بسیار شایع بود که با بهره‌مندی از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی، در کنترل بیماری‌های عفونی موفق هستیم. بدو با اشاره به رویکرد‌های جدید در حوزه سلامت کودکان افزود: ایران از بزرگ‌ترین مراکز جراحی قلب کودکان در منطقه است و پذیرش بیماران خارجی نیز برای درمان داریم.
به گفته رئیس مرکز طبی کودکان، ورودی مراجعه‌کنندگان به اورژانس این مرکز ۱۰ برابر بیشتر است و اکنون کمبود تخت و پرستار وجود دارد که امید است دست اندرکاران سلامت تمهیداتی را در این زمینه اتخاذ کنند. رئیس مرکز طبی کودکان درباره کمبود متخصص کودکان در کشور افزود: در همه گروه‌های پزشکی کمبود وجود دارد، اما این موضوع در رشته کودکان دشوار است. گرایش برای این رشته کمتر است و وقتی افزایش ظرفیت مطرح می‌شود، عدم تمایل برای تحصیل در تخصص کودکان در میان پزشکان مشهود است. وی تصریح کرد: کمبود پرستار نیز وجود دار و از طریق معاونت پرستاری قرار است تسهیلاتی برای فعالیت پرستاران در بیمارستان‌های کودکان در نظر گرفته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار