کد خبر: 1214499
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
ما در شهر شیراز از این لحاظ مشکلی نداریم، اما در دهستان‌ها و برخی از بخش‌های استان به شدت با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم. 
جوان آنلاین: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشتی‌ها سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف از اجرای قانون افزایش ظرفیت پزشکی طفره بروند و هر جایی که بتوانند قانون را ضعیف کنند. 
 
جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار «جوان» در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا در منطقه شما کمبود پزشک وجود دارد، گفت: ما در شهر شیراز از این لحاظ مشکلی نداریم، اما در دهستان‌ها و برخی از بخش‌های استان به شدت با مشکل کمبود پزشک مواجه هستیم. 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که مردم برای تأمین نیاز‌های درمانی خود به کجا سفر می‌کنند، تصریح کرد: کار این دسته مردم بسیار سخت است و این حجم تردد که بین دهستان‌ها و بخش‌ها با مرکز استان انجام می‌شود، قابل توجه است و بخشی از هزینه‌های مردم در شرایط فعلی همین تردد‌ها و رفت و آمد‌ها است و اگر دولت فکری برای حل این مشکل کند و مراکز درمانی موجود را در مراکز و بخش‌های استان‌ها نیز تقویت کند، بسیاری از مشکلات درمانی مردم مناطق محروم حل خواهد شد. 
قادری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه قانون افزایش ظرفیت پزشکی چه کمکی به حل معضل کمبود پزشک در کشور کرده‌است، اظهار کرد: متأسفانه وزارت بهداشت و درمان حرف خودش را می‌زند. الان مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت پزشکی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به بهانه‌های مختلف به قانون مجلس توجه نمی‌کنند. 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بخشی از پزشکان، اجرای قانون افزایش ظرفیت پزشکی را به ضرر کشور می‌دانند و چه نظری در این باره دارید، گفت: متأسفانه تعارض منافع در حوزه پزشکی اجازه نمی‌دهد قانون افزایش ظرفیت پزشکی به درستی اجرایی شود. 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت توقف قانون افزایش ظرفیت پزشکی، مجلس چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: نمی‌توانند این کار را کنند و باید قانون افزایش ظرفیت پزشکی را اجرایی کنند، البته سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف از اجرای این قانون طفره بروند و هر جایی که بتوانند قانون را ضعیف کنند. 
قادری متذکر شد: تاکنون تلاش مجلس بر این بوده‌است که با دولت تعامل و همراهی کند، اما اگر قانون افزایش ظرفیت پزشکی اجرایی نشود، مجلس حتماً از ابزار‌های نظارتی خود استفاده خواهد کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
0
0
وزیر بهداشت با بهانه های مختلف اعم از بوجه و فضای کافی آموزشی نداریم, متاسفانه قصد دارد قانون را اجرا نکند...مشکل پزشک در سراسر کشور وجود دارد لطفاااا پیگیری کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار